Varför luckor? Kringlorna som håller ihop dom är ju inte särskilt vackra och kan inte tänka mig att montaget går fortare. Råspont är ju beprövat men är ju lite sådär då det är så "dålig" kvalité. Det är ju t ex inte ovanligt med kvisthål osv och det kan ju vara oönskat på en vägg.