5 879 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Råsponten, en eller två spikar?
Ja vad gäller. På garaget satt jag två spikar på varje bräda, men nu läser jag i träguiden:
http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup1spalt.aspx?id=1579&contextPage=5963
"Bräder bredare än 113 mm dubbelspikas."
Så det räcker kanske med 1spik/bräda och takstol.
http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup1spalt.aspx?id=1579&contextPage=5963
"Bräder bredare än 113 mm dubbelspikas."
Så det räcker kanske med 1spik/bräda och takstol.
Mina funderingar går lite åt att spika med två spik de första och sista 2-3 raderna, sen en spik i varje där emellan. Jag är lite i valet och kvalet, men trots allt sparar jag ca 1500 spik på att sätta endast en. Och det är ju inte kostnaden utan tiden jag jagar. 
Klicka här för att svara