9 676 läst ·
10 svar
10k läst
10 svar
Råspont felaktig Byggmax.
Hallå!
Undar om någon mer köpt råspont på byggmax som inte stämt i dimensioner?
Håller på och bygger en altan och tänkte att jag beställer allt virke jag ska ha till både altan och friggebod.
Till Friggeboden beställde jag råspont 22x95 och beställde hemkörning nu när jag stod och kollade på virket så tyckte jag det såg klent ut för att vara 22x95. Mäter och det visar sig att alla jag mäter på är 19x95.
Kollar man på deras hemsida står det att dom säljer 17x95 och 22x95.
Så dom har inte ens nåt med 19x95.
Vetif*n om man orkar bråka men störigt är det nån mer som råkat ut för det?
Pengar spelar ingen roll skillnaden är bara 250:- på det jag beställde men ville ju ha rejälare råspont.
Undar om någon mer köpt råspont på byggmax som inte stämt i dimensioner?
Håller på och bygger en altan och tänkte att jag beställer allt virke jag ska ha till både altan och friggebod.
Till Friggeboden beställde jag råspont 22x95 och beställde hemkörning nu när jag stod och kollade på virket så tyckte jag det såg klent ut för att vara 22x95. Mäter och det visar sig att alla jag mäter på är 19x95.
Kollar man på deras hemsida står det att dom säljer 17x95 och 22x95.
Så dom har inte ens nåt med 19x95.
Vetif*n om man orkar bråka men störigt är det nån mer som råkat ut för det?
Pengar spelar ingen roll skillnaden är bara 250:- på det jag beställde men ville ju ha rejälare råspont.
Ja och problemet är ju att räcker inte denna råspont nu och man behöver handla mer så står man ju där och får hoppas dom fortfarande har 19x95 kvar eftersom alla andra kör 22x95.b8q skrev:
3mm diff är ganska mycke på tjockleken och inte acceptabelt när det ska vara 22mm.
Skillnad när det är tryckat då vet man ju från början att det kan diffa hejvilt från 118-124mm beroende på hur blöt det där.
När man gör ett sånt halvstort projekt så är det nog mer rekommenderat att få offerter från "riktiga" bygghandlare för det brukar kunna bli billigare, speciellt med tanke på Byggmax dyra frakter.
Byggmax tycker jag om när man hämtar själv och får sortera ut de raka reglar och brädor från de krokiga för det är nog 50/50 där ibland.
Virket ska du nog reklamera om du stör dig på det.
Byggmax tycker jag om när man hämtar själv och får sortera ut de raka reglar och brädor från de krokiga för det är nog 50/50 där ibland.
Virket ska du nog reklamera om du stör dig på det.
Vill bara säga det vart reklamerat. Det roliga var att när dom frågade om jag kunde ta med mig en råspont så fick jag se att det stod på råsponten 20x95. Så Byggmax råspont som står som 22x95 är alltså 20x95.
Det slutade med att dom kom och hämtade råsponten.
Fick pengarna tillbaka och 200:- tillbaks i frakt.
Det slutade med att dom kom och hämtade råsponten.
Fick pengarna tillbaka och 200:- tillbaks i frakt.
Klicka här för att svara