21 643 läst ·
55 svar
22k läst
55 svar
Rapportera in nya/rätt uppgifter till skatteverket eller inte?
Å andra sidan, i just ett fall som detta - hur ska jag veta att uppgifterna är felaktiga?tveksamt skrev:
Jag är ju liksom inte skyldig att kika runt hos Ratsit, Hitta och allt vad det nu heter.
Jag hade inte lagt någon tid på en sak som denna i det här läget.
Vet faktiskt inte vad jag har för exakta kvadratmeter alls, överhuvudtaget, och än mindre vad Ratsit säger 😀
Jag tycker inte att du är skyldig att leta efter det, men frågeställaren har ju nu fått reda på att det kan vara fel, att då rätta detta är i mitt tycke rätt sak att göra.Hannuse skrev:
Å andra sidan, i just ett fall som detta - hur ska jag veta att uppgifterna är felaktiga?
Jag är ju liksom inte skyldig att kika runt hos Ratsit, Hitta och allt vad det nu heter.
Jag hade inte lagt någon tid på en sak som denna i det här läget.
Vet faktiskt inte vad jag har för exakta kvadratmeter alls, överhuvudtaget, och än mindre vad Ratsit säger 😀
Och du menar att just siffran 325 i ett register gör det lättare för staten att övervaka en kontra om det står 185 istället?Farstatjej90 skrev:
Dags för dig att köpa en foliehatt tror jag..
Ja det är klart att övervakning blir lättare om informationen man får är rätt. Det behövs inte foliehatt för att förståtveksamt skrev:
Jag tycker inte att du är skyldig att leta efter det, men frågeställaren har ju nu fått reda på att det kan vara fel, att då rätta detta är i mitt tycke rätt sak att göra.
Och du menar att just siffran 325 i ett register gör det lättare för staten att övervaka en kontra om det står 185 istället?
Dags för dig att köpa en foliehatt tror jag..
Utöver när vi sökt bygglov (där BOA är angivet på ritningarna) har jag, varken direkt eller indirekt, uppgivit några uppgifter rörande BOA till någon instans.E Eld skrev:
Eftersom "staten" redan har mina ritningar och övrig data (bl.a. BOA) från bygglovsansökan så spelar inte en siffra hit eller dit någon större roll.. i alla fall inte för mig. 🙃Farstatjej90 skrev:
Ingen aning - därav min fråga.tveksamt skrev:
Det viktiga är att det är rätt hos försäkringsbolaget. Vissa försäkringsbolag jämför med Skatteverkets uppgifter. Korrigera vid nästa fastighetstaxering.H Hodie skrev:
Klicka här för att svara