Någon som vet ifall trivselus i sammarbete med SHB fortfarande erbjuder en ränterabatt på 0,55 % på de dagsaktuella räntorna.

Jag minns i sommras de som var nere på 1,99 % på en tre månaders. Kan man idag teckna liknande motsvarande den officiella höjningen, dvs kring 2,10 ?

anledningen till varför jag frågar är att jag hade en "deal" med min SHB i sommras att få motsvarande rabatt. Nu , verkar hon helt plötsligt glömt bort det och har inga tjänsteanteckningar om det.

vår 3 månaders skulle legat på 2, 17 idag, men ligger på 2,35

kanske egentligen en annan fråga med är det någon som nyligen har lyckats få räntor under 2,20?

undrar

Har för mig att trivselhus har samarbetet med Handelsbanken. De hänvisade iallafall oss till den banken...med "hyfsat" bra räntor...Men den lokala banken hade längre och bättre villkor. Det tjänas att jämföra mellan olika banken.

navgha skrev:
Någon som vet ifall trivselus i sammarbete med SHB fortfarande erbjuder en ränterabatt på 0,55 % på de dagsaktuella räntorna.

Jag minns i sommras de som var nere på 1,99 % på en tre månaders. Kan man idag teckna liknande motsvarande den officiella höjningen, dvs kring 2,10 ?

anledningen till varför jag frågar är att jag hade en "deal" med min SHB i sommras att få motsvarande rabatt. Nu , verkar hon helt plötsligt glömt bort det och har inga tjänsteanteckningar om det.

vår 3 månaders skulle legat på 2, 17 idag, men ligger på 2,35

kanske egentligen en annan fråga med är det någon som nyligen har lyckats få räntor under 2,20?

undrar
Tänk på att rabatten normalt bara lämnas under första bindingstiden, dvs om du tar 3 månaders ränta så får du den rabatten under de första 3 månaderna, tar du 5 års ränta får du den under 5 år.

Mvh
Helena

Hej , vi har SHB "via" TH och fick 0,6 i rabatt på alla låneposter, eftersom vi hade papper på det. Vi skrev på för byggkred i november 2004 och skulle lägga om i maj 2005 då var det knorr om dessa 0,6 p.g.a de kraftigt sänkta räntorna.
Dock kunde de inget göra då det på byggkred avtalet var inskrivet att vi skulle få detta. Kan också meddela att vi får 0,6 i rabatt i 5år på vårt 3 mån lån. ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.