2 378 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Ränta vid överbryggningslån
Vilken ränta brukar banken ta på ett överbryggningslån.
Har sålt föräldrarnas lägenhet de har boende fixat. Men köparen som budade upp lägenheten får inte sålt sin lägenhet till det pris han hoppats på. Kan tänka mig skjuta upp tillträdet mot en ränta på köpeskillingen samt månadsavgiften.
Vill inte bli utnyttjad bara för att föräldrarna har boende och inga lån som skall lösas.
Har sålt föräldrarnas lägenhet de har boende fixat. Men köparen som budade upp lägenheten får inte sålt sin lägenhet till det pris han hoppats på. Kan tänka mig skjuta upp tillträdet mot en ränta på köpeskillingen samt månadsavgiften.
Vill inte bli utnyttjad bara för att föräldrarna har boende och inga lån som skall lösas.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
pjgb har helt rätt, detta är köparens problem. Skulle affären inte bli av för att köparen inte kan fullfölja så kommer han få betala ersättning till dina föräldrar ändå. Lägger du dig i så är risken att du inte får igen dina extra kostnader om affären inte blir av. Är du orolig för utvecklingen så hör med mäklaren om han fortfarande har kontakt med övriga budgivare. Mellanskillnaden ska som sagt betalas av "nuvarande" köpare.M MiaSthlm skrev:Vilken ränta brukar banken ta på ett överbryggningslån.
Vad bra att du har fullmakt, tror att du missförstod mig.M MiaSthlm skrev:
Det är inte dina föräldrars ansvar, som säljare, att lösa den ekonomiska situationen bara för att köparen får problem. Det är köparen som ska överväga ett överbryggningslån. Som säljare finns det liten vits med att lägga sig i den biten. Speciellt när objektet haft flera spekulanter.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 112 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 112 inlägg
Det han sa.pjgb skrev:
Jag tog ett brygglån förra året. Fick en ränta på 0,09 %. Vad vill jag säga med det? Jo, att det inte finns någon normalränta för bryggor, utan det beror helt på hur banken värderar dig som kund.
Redigerat:
Klicka här för att svara