Vi söker efter dom som nyligen fått er byggkreditiv ränta fastslagen via er bank.

Vad fick ni för ränta? är den rörlig eller fast? vilken bank har ni? Anledning till min fråga är att vi ska förhandla om den V.33 .Så det kan vara bra att ha lite att referera till.

MVH/

Midsjö

Hej!
Våran bank har varit väldigt falsk så vi ska ha möte med dom men vi är helt inne på att byta bank!
tittatde först på swebank som hade 5,5% va någon månad sen.medans handelsbanken hade 6,5%.Vi gick ändå in där å frågade hur de kunde skilja så pass..
Hon sa att om ni byter till oss så matchar vi deras ränta...hon skrev upp vilken ränta den andra banken hade alltså 5,5%.Sen så bokade vi tid för möte och banken va upp bokad hela den veckan så vi tog veckan efter..
när vi sitter å skriver papper ser vi att de står 6,5%
-vi frågar henne hur de kom sej å då svarade hon joo men de har ökat sen förra veckan.men va fan svarade vi,vi valde er för räntans skull-Okej svarade tanten å sa jag kan gå ner till 6,25 för swebank har säkert också höjt..
visade sej att dom hade höjt till 5,75% så vi ringde till handelsbanken å sa de och hon som svarade skulle framföra de men vi har inte hört nåt om de änn...

Sen till min förvåning fick jag se att handelsbanken har rörlig ränta på byggkrediten de trodde jag inte att man hade på kredetivet...?

Sen är de en hel del som strulat me denna bank så vi får se hur de slutar...

Skrev nyss på pappren för ett BK på 4.99% på Swedbank

4,99% det låter bra Hur lång byggtid har ni? Och är ni fria att lägga slutlån hos vem ni vil?
Undrar bara om det fanns nån hake med den räntan.

//Midsjö

Kraven är ju att vi blir kunder hos dem, jag är det men sambon måste alltså byta till dem. Och skulle tro att slutlånet ska ligga hos dem också. Men han nämnde inget om det till oss. Bygg tiden är från i måndags och ett preliminärt slutbesiktningsdatum är satt till den 31 januari. Men eftersom vi ska göra en del själv så är den ju flytande. Om huset är klart innan dess så hade Myresjö inga problem med att flytta tiden.

Vi fick lånelöfte för kreditiv av Swedbank Haninge satt till motsvarande deras officiella bolåneränta, som idag ligger på 5.75%. Inga avgifter, bankbyte eller annat 'trams'. Det verkar dock gå alldeles utmärkt att spela ut bankerna mot varandra genom att be den ena matcha den andres bud...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.