21 550 läst ·
842 svar
22k läst
842 svar
Ransonering på drivmedel
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 484 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 484 inlägg
Ja, när någon oprovocerat anfaller och dödar en annan person är det mord.Smv440 skrev:
Att du inte begriper det är djupt olyckligt.
Om den som blir överfallen av någon som avser döda sitt offer försvarar sig och råkar avliva sin överfallare så är det en god gärning.
Redigerat:
Okej, mina siffror var nog överdrivna, men det är inte antalet döda som är viktigt. Utan att dödandet får fortgå med hjälp av Europas korrumperade politiker och makthavare.Fairlane skrev:
Och vad gäller antalet döda på båda sidor är det ingen som vet. Det är bara spekulationer. Men jag tror att den verkliga siffran är mycket högre än vad som kommer fram.
Du tror att Ryssland skulle sluta skicka drönare och missiler mot civila mål om Europa inte skulle leverera försvarsmedel?Smv440 skrev:
Okej, mina siffror var nog överdrivna, men det är inte antalet döda som är viktigt. Utan att dödandet får fortgå med hjälp av Europas korrumperade politiker och makthavare.
Och vad gäller antalet döda på båda sidor är det ingen som vet. Det är bara spekulationer. Men jag tror att den verkliga siffran är mycket högre än vad som kommer fram.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 484 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 484 inlägg
De var nog kraftigt överdrivna Ja, men varifrån kom de?Smv440 skrev:
Korruperade? Är det också en gissning?Smv440 skrev:
Dödandet fortgår tack vare Putin, inte av några som helst andra skäl. Man ska inte heller glömma att Ukraina anser att friheten är värd det
Man vet inte det är korrekt, men det är inte bara spekulationer. Det är rätt mycket undersökningar som ligger bakom. Tror man att folk bara sitter och gissar så är det inte konstigt att man kommer till roliga slutsatser.Smv440 skrev:
En ren gissning alltså?Smv440 skrev:
Jag vet inte hur många gånger jag läst att en hel generation ukrainare kommer utrotas, men hur ser det då ut på den andra sidan? Uppskattningar brukar landa i 3-4 gånger fler döda på den ryska sidan och det är ungefär så många gånger större den ryska befolkningen är, så logiskt sätt borde en generation försvinna där också.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 970 inlägg
Mer rysk olja till vissa länder innebär att de ländernas efterfrågan på annan olja minskar. Det leder till att oljepriset sjunker.Smv440 skrev:
Hur är det med kunskaperna om oljemarknaden?
Stora starka Ryssland exporterar råolja som raffineras till bensin/diesel utomlands och sedan importeras tillbaka för högre kostnad än dom fick in för exporten..för att Rysslands egen kapacitet att förädla oljan är slagen i spillror av ukraina.BirgitS skrev: