Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Skogochmark Smv440 skrev:
Oj, snacka om att gå på propaganda🤣
Men ingen idé att få dig att ta in verkligheten. För det blir nog lite jobbigt för dig.
Så det är bara mord när ena sidan i ett krig dödar?
Var får du dina siffror från om en miljon?
Propaganda eller eget "tänkande"?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Så det är bara mord när ena sidan i ett krig dödar?
Ja, när någon oprovocerat anfaller och dödar en annan person är det mord.

Att du inte begriper det är djupt olyckligt.

Om den som blir överfallen av någon som avser döda sitt offer försvarar sig och råkar avliva sin överfallare så är det en god gärning.

Redigerat:
  • Gilla
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
Sen finns det inget intresse för Ryssland att invadera ett land med flera miljoner muslimer i.
Så Ukrainas lösning är att konvertera till islam!

• Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Så Ukrainas lösning är att konvertera till islam!
Ryssland har redan 15-20 miljoner muslimer så den metoden är nog tveksam.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Ryssland har redan 15-20 miljoner muslimer så den metoden är nog tveksam.
Hela Ryssland är ju haram i sitt beteende så ...

• Gilla
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Var får du dina siffror från om en miljon?
Propaganda eller eget "tänkande"?
Okej, mina siffror var nog överdrivna, men det är inte antalet döda som är viktigt. Utan att dödandet får fortgå med hjälp av Europas korrumperade politiker och makthavare.
Och vad gäller antalet döda på båda sidor är det ingen som vet. Det är bara spekulationer. Men jag tror att den verkliga siffran är mycket högre än vad som kommer fram.

Okej, mina siffror var nog överdrivna, men det är inte antalet döda som är viktigt. Utan att dödandet får fortgå med hjälp av Europas korrumperade politiker och makthavare.
Och vad gäller antalet döda på båda sidor är det ingen som vet. Det är bara spekulationer. Men jag tror att den verkliga siffran är mycket högre än vad som kommer fram.
Du tror att Ryssland skulle sluta skicka drönare och missiler mot civila mål om Europa inte skulle leverera försvarsmedel?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Du tror att Ryssland skulle sluta skicka drönare och missiler mot civila mål om Europa inte skulle leverera försvarsmedel?
Du en väldigt naiv syn, som tror att det bara är Ryssland som anfaller icke militära mål.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Du en väldigt naiv syn, som tror att det bara är Ryssland som anfaller icke militära mål.
Var skrev @kashieda att han tror det?

• Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
Sa jag att det bara är Ryssland som gör detta, och exakta vilka mål är det du räknar som icke-militära när Ukraina anfaller?

Hur många förskolor och sjukhus har Ukraina anfallit?

• Gilla
ajn82 och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
Okej, mina siffror var nog överdrivna, men det är inte antalet döda som är viktigt.
De var nog kraftigt överdrivna Ja, men varifrån kom de?
Utan att dödandet får fortgå med hjälp av Europas korrumperade politiker och makthavare.
Korruperade? Är det också en gissning?
Dödandet fortgår tack vare Putin, inte av några som helst andra skäl. Man ska inte heller glömma att Ukraina anser att friheten är värd det
Och vad gäller antalet döda på båda sidor är det ingen som vet. Det är bara spekulationer.
Man vet inte det är korrekt, men det är inte bara spekulationer. Det är rätt mycket undersökningar som ligger bakom. Tror man att folk bara sitter och gissar så är det inte konstigt att man kommer till roliga slutsatser.
Men jag tror att den verkliga siffran är mycket högre än vad som kommer fram.
En ren gissning alltså?

Jag vet inte hur många gånger jag läst att en hel generation ukrainare kommer utrotas, men hur ser det då ut på den andra sidan? Uppskattningar brukar landa i 3-4 gånger fler döda på den ryska sidan och det är ungefär så många gånger större den ryska befolkningen är, så logiskt sätt borde en generation försvinna där också.

• Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
Medan våra Rysstroll påstår att de själva inte finns så har deras existens avslöjats ännu en gång. De försöker uppenbart påverka valet.

https://yle.fi/a/7-10105168

• Gilla
  • Älska
Abies koreana och 6 till
  • Laddar…
Broderad bonad med texten "varför ge allt när du kan ge upp?" omgiven av blommor i blått, gult och brunt, hålls upp mot en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Bitterhetsakademin och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Hur tänker du? Väst vill inte ta i Ryssarnas olja med tång oavsett hur mycket och billig den är. Då går priserna upp när vi ska köpa olja från arabländerna istället.
Mer rysk olja till vissa länder innebär att de ländernas efterfrågan på annan olja minskar. Det leder till att oljepriset sjunker.
Hur är det med kunskaperna om oljemarknaden?

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Mer rysk olja till vissa länder innebär att de ländernas efterfrågan på annan olja minskar. Det leder till att oljepriset sjunker.
Hur är det med kunskaperna om oljemarknaden?
Stora starka Ryssland exporterar råolja som raffineras till bensin/diesel utomlands och sedan importeras tillbaka för högre kostnad än dom fick in för exporten..för att Rysslands egen kapacitet att förädla oljan är slagen i spillror av ukraina.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.