21 550 läst ·
842 svar
22k läst
842 svar
Ransonering på drivmedel
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 484 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 484 inlägg
Inte direkt, oftast är frågorna helt opolitiska. Det finns folk som är både till höger och till vänster. Står man längst ut åt endera hållet så är det naturligt att uppfatta det som att nästan alla andra är högervridna eller vänstervridna. Beroende på vem jag diskuterar med har jag blivit kallad allt ifrån kommunist till kapitalistsvin.Smv440 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 484 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 484 inlägg
Du får faktiskt tycka precis vad du vill, men du får också acceptera att andra har andra åsikter och säger emot. Det finns många som tycker ungefär som du här på forumet, så det verkar inte vara förbjudet.Smv440 skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 156 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 156 inlägg
Jag lyfter på hatten åt alla finska vänner som deltar i forumet, och alla andra finnar såklart som skapat en kultur som verkligen har betydelse om något händer:
Det lär gälla bränslelager också, för att anknyta till trådens ämne!
Det lär gälla bränslelager också, för att anknyta till trådens ämne!
Visst vore det bra. För vem vill inte se när den lille snälle slår tillbaka mot sin store elake antagonist och vinner. Det händer tyvärr allt för sällan. Istället blir den store bara mer förbannad och det vet de flesta moboffer som därför istället kryper ihop.D Dilato skrev:
Lille David med sin slunga vinner mot den store Goliat i sagornas värld, för där kan allt hända. Alexander Lukas har evig tur. Det funkar också bara i sagornas värld och det är inget Ukraina skall förlita sig på.
Minns jag rätt var BirgitS först på bollen att bibelns sagor kan vara till ukrainarnas fördel.
När jag jobbade på SJ fanns det två oljelager i bergrum runt Göteborg som hade järnvägsspår. Ett i Borås som redan då var avveklat samt ett stort i Saltkällan i Bohuslän. Det tömdes senast när motorvägen byggdes och spåret revs upp. Man kan fortfarande se porten in i berget på väster sida av E6an.MultiMan skrev:
Så vitt jag vet är alla dessa avvecklade. Dels för att vi valde att mer eller mindre bara hälla ner oljan i gamla gruvor och hoppas att inte allt för mycket rann ut i grundvattnet samt i Saltkällanfallet, där bergrummet var avsett för oljelagring från början, för att det inte längre fanns ett motiv som motiverade kostnaden.
Olja/bensin kan tydligen inte lagras hur som helst, för den kan bli sjuk😀. Ett beredskapslager i Stockholm med högoktanig blybensin hade fått en bakteriell infektion och kördes med tåg till Göteborg (var annars) för vård. Men sen blev det problem för ägaren staten. För nu var deras egen soppa ute ur lagret och räknades då som ny. Och ny högpktanig blybensin befattar inte duktiga Sverige sig med. Det är ju farligt. Så alla millioner kubikmeter prima bensin såldes till Polen där den tydligen inte längre var ett miljöproblem. Fylldes lagret på igen med blyfritt drivmedel? Naturligtvis inte.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 484 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 484 inlägg
Den bästa lösningen för den som blir mobbad av en stor är om fler sluter upp på den svagares sida, men då blir man såklart anklagad för att man vill att våldet ska försätta, de som stöttar den svage och den svage själv är problemet, inte mobbaren ...Intet skrev:
Åtminstone tänker vissa uppenbart så
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 970 inlägg
Nej, men det verkar vara en hel del där som tror att de tänker själva, men bara upprepar vad de har hört/sett andra påstå i sin lilla bubbla. Nyttiga idioter alltså.Smv440 skrev:
Eller har du någon annan förklaring till SD-arnas berömmande ord om Ryssland för 5 år sen?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 970 inlägg
Hur tänker du nu?Smv440 skrev:
För att återgå till tråden igen.
Ryssland har nyfunna enorma oljetillgångar uppe i Sibirien.Oljan kommer att skeppas ut genom nordostpasagen. Ryssland och säkerligen Kina kommer att vara helt oberoende av vattenvägar västerut. Och väst kan bara stå och se på när deras drivmedlspriser skjuter i höjden ännu mer.
Mängden olja i världen ökar, men priserna går upp?
Jag pratar om vad som händer i nutid.BirgitS skrev:
Varför har du fastnat i det förgångna? Det är historia. Idag står SD långt ifrån sina gamla ideal och åsikter. SD är tyvärr idag ett av dom 8 . Alla tycker samma.
Det kanske vissa gör. Jag känner bara de som tycker som jag. Nämligen. När ryssarna tog Krim utan att ett enda skott avlossade. Svarade moboffrets klasskompisar med att inte längre sälja franska ostar och Norsk lax till Goliat. Det stödet kunde David lika gärna varit utan. För, för Goliat var det ett bevis på att han hade inget att frukta från de valhänta åskådarna.Fairlane skrev:
Efter den andra invasionen ( sedär. Så kan den även kallas) gjorde vi bara läget värre för den stackars David, för i tron av att åskådarna skulle unisont ge sig på Goliat tillsammans med honom, gav de istället lille lättlurade David några stenar till samt sade till Goliat att han minsann var dum och inte fick vara med på klassfesten nästa vecka. Så det så!
Och så fortsätter det år ut och år in och den stackars David blir mer och mer mörbultad medans vi står i en ring runt de två och beskådar misshandeln som vi själva underblåst genom att ge David falska förhoppningar.
Så vilka "vissa" du tänker på får du gärna förklara. För det är ingen i denna tråd, i alla fall.