Har läst att några av er har köpt spis - Rangemaster från England. Jag har varit i kontakt med två återförsäljare och får till svar ingen garanti gäller för användning av spisen utanför U.K - jag trodde att det gällde med Europa garanti - var har ni köpt och vad gällde vid ert köp?
Vad jag kan förstå behövs det bytas kontakt av en elektriker och då frågar han vad är det för spänning? Hur har ni gjort här?
Tar gärna emot era erfarenheter och kunskap
Vad jag kan förstå behövs det bytas kontakt av en elektriker och då frågar han vad är det för spänning? Hur har ni gjort här?
Tar gärna emot era erfarenheter och kunskap
Jag har precis fått hem min spis från England. Jag valde att handla från http://www.rangecookers.co.uk/.
Måste säga att jag är mycket nöjd! Både John-Paul och Tom på rangecookers har varit mycket hjälpsamma och svarat snabbt när jag undrat något.
Jag köpte en Rangemaster Professional Deluxe 110 + Rangemaster 110 Hood + 110 Splashback. (Vet inte om jag ska använda stänkskyddet men de hade Februari erbjudande, om man köpte spis och stänkskydd så fick man fläkten gratis.)
Frakten ordnade jag via Schenker som även de var väldigt hjälpsamma. (Mats, Schenker Helsingborg)
Totalkostnaden för detta blev 26000 vilket är halva kostnaden av vad enbart spisen kostar hos svensk återförsäljare enligt offerten jag fått. (då vid namnet Falcon).
Leveranstiden var precis 1 månad från beställning till att den var i mina händer.
Vad det gäller garanti så har jag inte funderat så mycket, finns reservdelar att få tag på i Sverige och du man kan köpa en spis till innan man är uppe i kostnaden för att köpa likvärdig produkt här.
Elen är inte heller något problem. Spisen levereras utan anslutningskabel och i manualen finns koppling schema för inkoppling till 3-fas som vi använder.
Måste säga att jag är mycket nöjd! Både John-Paul och Tom på rangecookers har varit mycket hjälpsamma och svarat snabbt när jag undrat något.
Jag köpte en Rangemaster Professional Deluxe 110 + Rangemaster 110 Hood + 110 Splashback. (Vet inte om jag ska använda stänkskyddet men de hade Februari erbjudande, om man köpte spis och stänkskydd så fick man fläkten gratis.)
Frakten ordnade jag via Schenker som även de var väldigt hjälpsamma. (Mats, Schenker Helsingborg)
Totalkostnaden för detta blev 26000 vilket är halva kostnaden av vad enbart spisen kostar hos svensk återförsäljare enligt offerten jag fått. (då vid namnet Falcon).
Leveranstiden var precis 1 månad från beställning till att den var i mina händer.
Vad det gäller garanti så har jag inte funderat så mycket, finns reservdelar att få tag på i Sverige och du man kan köpa en spis till innan man är uppe i kostnaden för att köpa likvärdig produkt här.
Elen är inte heller något problem. Spisen levereras utan anslutningskabel och i manualen finns koppling schema för inkoppling till 3-fas som vi använder.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Vi hade en falcon (samma som rangemaster) i vårt förra hus. Dock köpt i sverige. Gillade den bra (4 års användning) men tyckte den hade lite för lite olika ugnsprogram för det dyra priset. Ugnen var väldigt ojämn (varmluft), man behövde vända på maten man lagade eller brödet för att det skulle få jämn färg.
Medlem
· västra götaland
· 1 inlägg
Vi har också tänkt beställa rangemaster spis och kylskåp men det har försenats av att vi har haft problem att hitta någon som vill frakta åt en privatperson. När jag ringde Schenker resp DHL i Göteborg så tog de bara emot företagskunder - gick det bra i Helsingborg, eller har du företagskonto ?
"..Frakten ordnade jag via Schenker som även de var väldigt hjälpsamma. (Mats, Schenker Helsingborg).."
"..Frakten ordnade jag via Schenker som även de var väldigt hjälpsamma. (Mats, Schenker Helsingborg).."
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden