1 928 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Rakt avslut på fasaden - hur?
Medlem
· Västra Götaland
· 96 inlägg
Vi har precis bytt fasad, har nu stående träfasad med lock som vi nu skall såga av nedtill så att det blir en raklinje runt hela huset. Finns det ngt tips på hur man lyckas bäst med detta? Vattenpass eller vad?
Produkter som diskuteras: "snörslå"
Snörslå & krita
Snörslå och krita är verktyg som ofta används i byggindustrin för att mäta och markera långa, raka linjer över stora ytor. Med hjälp av en sträng, kallad en linje eller snörslå, som är täckt med krita, kan du skapa en rak, synlig linje
Läs mer
Jag har också det på min att-göra lista och såhär tänker jag göra:
Med laser testa mig fram från ett hörn på huset och "gå runt" och markera med spikar (där lasern markerat) på knutarna, när jag är nöjd tar jag snörslå och markerar där mina spikar är satta, sedan mha. en regel sågar längs snörslå-linjen.
Med laser testa mig fram från ett hörn på huset och "gå runt" och markera med spikar (där lasern markerat) på knutarna, när jag är nöjd tar jag snörslå och markerar där mina spikar är satta, sedan mha. en regel sågar längs snörslå-linjen.
Ta en fintandad klinga så slipper man allt för mycket urslag på panelen. Är man noga kan man sätta en bit lock bredvid locket med tving så man slipper urslagen där, det blir mycket snyggare men tar en stund.
Dyckertpickan är suverän här istället för tving och så jag gärna gör.
/Kent
Dyckertpickan är suverän här istället för tving och så jag gärna gör.
/Kent
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden