27 995 läst ·
342 svar
28k läst
342 svar
Räkna med boräntor kring 6 procent
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Att kalla folk för handikappade och efterblivna avslöjar rätt mycket om dig faktiskt. Du inser det säkert inte själv, men du framstår inte som den vassaste kniven i lådan...A Anders99999999 skrev:Du har tyvärr fel och behöver kanske läsa på lite innan du kommenterar.
Du skriver att jag säkert inte så lång skolgång. Jag är utbildad ingenjör och har ett vanligt lönearbete. En större inkomst har jag ifrån fastighetsbranschen. Det är mer något känsla av samhällsansvar som gör mig förbannad. Jag tjänar väldigt mycket pengar men tycker samtidigt att något är väldigt fel.
När Rot kom prisades skiten in rätt fort. Nu är det bidrag till höger och vänster. Själv kommer jag ansöka om ett bidrag i veckan där jag kommer spara 150.000kr och som jag tycker är fel.
Här kommer en lättläst artikel som du kanske förstår.
[länk]
Kul att du är utbildad ingenjör. Är det gymnasieingenjör eller högskoleingenjör? Rimligen inte civilingenjör för då hade du sagt det. Sen är inte utbildning allt, jag har själv en civilingenjörsutbildning i bagaget och en av mina bästa vänner hänger utan problem med på matematiken där. Han har inte ens en avslutad grundskoleutbildning.
Men fine, om ROT avdragen inte kommer så har prisutvecklingen på bostäder följt KPI är det vad du säger?
Bidraget som kommer spara 150' är jag lite nyfiken på. Vad är det för bidrag? Säkert något jag missat och jag håller med om att det låter vansinnigt.
Robin, om jag får bidrag för att göra vissa saker, då utnyttjar jag det, även om jag tycker det är fel. Jag gör allt som är bäst ekonomiskt för mig själv, och det gör alla andra också. Men om vi återgår till det jag ville ta upp från början så kostar det för mycket att bygga hus i Sverige idag. Det finns flera orsaker till detta som jag redan nämnt.R Robin Lindberg skrev:Sök inte bidraget om du tycker det är fel, mer jobb att söka än att inte söka, inte så att pengarna trillar in på kontot per automatik...
Men att grina ut om saker man tycker är fel och samtidigt utnyttja det är väll käpprätt?
Eller vart vill du komma?
Gör som resten av oss, gör dom avdragen vi är berättiga till enligt dom regler som sätts i landet vi bor i.
Enkelt nog!
Jo det är din åsikt, min analys säger att det är ECB-Lagarde som styr oavsett vad du försöker få fram.Z Zodde skrev:Att påstå att ECB styr Riksbanken är helfel. ECB reagerar på ekonomin i Euroland och självklart påverkar det lilla Sverige då vår ekonomi inte skiljer sig nämnvärt från våra största handelspartners i EUROland. Men vi har ganska ofta haft annan ränta (oftast högre) än Euroland.
Orsak/verkan analys verkar inte vara din starka sida.
Har sparat några exempel på dina teorier du fablat om för 1-1,5 år sen (om elmarknaden) som idag bara har ett löjes skimmer över sig som exempel på att du snackar hellre än bra…
Sen kommenterar jag inte vidare ditt trams!
https://www.ecb.europa.eu/ecb/orga/decisions/html/cvlagarde.sv.html
Din ”analys ” har ofta visat sig vara helfel, menar man något TVÄRT EMOT gängse uppfattning bör man vara beredd att argumentera för sin åsikt.P paralun skrev:
Att länka till LaGardes CV som ditt skarpaste argument visar väl det mesta…
I Norge där jag bor kostar det mer och vi har inte ROT..A Anders99999999 skrev:Robin, om jag får bidrag för att göra vissa saker, då utnyttjar jag det, även om jag tycker det är fel. Jag gör allt som är bäst ekonomiskt för mig själv, och det gör alla andra också. Men om vi återgår till det jag ville ta upp från början så kostar det för mycket att bygga hus i Sverige idag. Det finns flera orsaker till detta som jag redan nämnt.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Då gör du väl fel då förmodar jag.A Anders99999999 skrev:Robin, om jag får bidrag för att göra vissa saker, då utnyttjar jag det, även om jag tycker det är fel. Jag gör allt som är bäst ekonomiskt för mig själv, och det gör alla andra också. Men om vi återgår till det jag ville ta upp från början så kostar det för mycket att bygga hus i Sverige idag. Det finns flera orsaker till detta som jag redan nämnt.
När du går emot vad du tycker är rätt och gör fel…
Ta bidraget och vänd det mot ett rätt… enklare…
Ditt husbyggande har jag skippat totalt i tråden, lycka till med kojan!
Njau din argumentation består ju mest i en massa påhopp eftersom du inte klarar av en diskussion.Z Zodde skrev:
Jo mäktig dam den här Lagarde...som styr EU's räntor.
Vet inte vad du pratar om. Jag bygger inget hus.R Robin Lindberg skrev:
Tråkigt att du har fått sparken. Kommer jag bygga en koja så kanske jag hör av mig till dig.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Då missar du mina argument.P paralun skrev:
Du har själv inte producerat mer än hänvisat till vad du kallat ” din analys” , vad den nu ör…?
Lagarde är ordförande men det är nu en gång för alla ECB executive board som beslutar vilket du inte verkar förstå. Precis som alla andra fristående centralbanker (typ Riksbanken).
EnergieFairlane skrev:
Att kalla folk för handikappade och efterblivna avslöjar rätt mycket om dig faktiskt. Du inser det säkert inte själv, men du framstår inte som den vassaste kniven i lådan...
Kul att du är utbildad ingenjör. Är det gymnasieingenjör eller högskoleingenjör? Rimligen inte civilingenjör för då hade du sagt det. Sen är inte utbildning allt, jag har själv en civilingenjörsutbildning i bagaget och en av mina bästa vänner hänger utan problem med på matematiken där. Han har inte ens en avslutad grundskoleutbildning.
Men fine, om ROT avdragen inte kommer så har prisutvecklingen på bostäder följt KPI är det vad du säger?
Bidraget som kommer spara 150' är jag lite nyfiken på. Vad är det för bidrag? Säkert något jag missat och jag håller med om att det låter vansinnigt.
Nej nej nej... Det är jag som sparkar sådana som digR Robin Lindberg skrev:
Bra, ingen fara på taket då
Det är farligt att ge råd åt människor. Jag gissar att sista meningen inte är ämnad att ge folk råd eller?Redaktionen skrev:
Riksbanken har höjt styrräntan till 4 procent och fler höjningar hotar. Inflationen är fortfarande långt över målet och kronan mycket svag. Det finns gott om optimister, men det är tryggare att räkna med ännu högre boräntor nästa år. Och binda bolånen.
Du kan läsa artikeln här: Räkna med boräntor kring 6 procent
Jo nu är det så att vi inte längre är särskilt "fristående"....ECB och Frankfurtbankirerna lägger ut kursen med Lagarde i spetsen och sedan är det bara att följa. Precis lika som när EU-Bryssel avtalar om diverse direktiv.Z Zodde skrev:Då missar du mina argument.
Du har själv inte producerat mer än hänvisat till vad du kallat ” din analys” , vad den nu ör…?
Lagarde är ordförande men det är nu en gång för alla ECB executive board som beslutar vilket du inte verkar förstå. Precis som alla andra fristående centralbanker (typ Riksbanken).
Ser egentligen inget problem med det bara vi själva aktivt deltar (politiker).
Jag ser sedan att det nog är hög tid att även gå över till Euro.