Satte inte borret rakt i röret och kände inte att det tog emot men såg efter att där tydligen var ett rör…
Ser ut som att borret bara skavt lite på röret tycker jag- vad säger ni?
Där är ström när jag stoppar in fasen-pennan.
Ser ut som att borret bara skavt lite på röret tycker jag- vad säger ni?
Där är ström när jag stoppar in fasen-pennan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hål rakt igenom röret och borren gått in, det blir till dra ur ledningarna för att se om dom är skadade, troligtvis är dom det och ska bytas, finns ingen genväg för det. Sen bar täta till med lite spackel i hålet i väggen.
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Svårt att se men vet du var dosorna är så tar det troligtvis inte många minuter att byta kablarna
Jag förstår vad ni menar men om det inte gått hål på röret kan väl inte ledningarna vara skadade?
Röret ligger ju till vänster om hålet. Det var bara enkelgips så jag ”köttade” liksom inte på utan skulle bara göra hål för en mollyplugg.
Ser ju ut som att det bara är lite skavt på röret?
Röret ligger ju till vänster om hålet. Det var bara enkelgips så jag ”köttade” liksom inte på utan skulle bara göra hål för en mollyplugg.
Ser ju ut som att det bara är lite skavt på röret?
Värst vad alla verkar vilja dra om alla kablar om TS endast repat utsidan av VP röret.
Inspektera. Har du inte gjort hål i röret så är det fine, spackla igen.
Har du gjort hål i röret så behöver du kolla på skadan och eventuellt dra nya trådar.
Inspektera. Har du inte gjort hål i röret så är det fine, spackla igen.
Har du gjort hål i röret så behöver du kolla på skadan och eventuellt dra nya trådar.
På bilden ser det bara lite skavt ut, inte mer än vad det brukar se ut på rören när en lat elektriker fäster dem med hammare och knäcker en spik runtom. Men det är nog bara du som kan avgöra, är det hål behöver du dra ut trådarna . Är det bara lite repat är det ju ingen fara. Är det djupare hack eller om röret knäckts/ rört sig mot så skulle jag kolla trådarna
Varför tycker du att elektriker som fäster rör med spik är lat??? Det gör man av kostnads och tids skälTomtom79 skrev:
På bilden ser det bara lite skavt ut, inte mer än vad det brukar se ut på rören när en lat elektriker fäster dem med hammare och knäcker en spik runtom. Men det är nog bara du som kan avgöra, är det hål behöver du dra ut trådarna . Är det bara lite repat är det ju ingen fara. Är det djupare hack eller om röret knäckts/ rört sig mot så skulle jag kolla trådarna
Jag funderar på om jag ska köra upp ett större hål - mest för att stilla min OCD… mitt rationella jag ser att röret bara är skavt på ytan, det är varken sprucket eller hål på.
Det var inte så att jag kände att något skumt tog emot utan jag råkade bara se röret av händelse när jag skulle trycka in mollypluggen.
Jag behöver inte spackla igen något för detta är innanför en täckskiva och bakom ett kylskåp.
Har konstaterat att kablarna går till uttaget för kylskåpet som i sin tur går till en 10a säkring. Det lustiga är att röret sitter ovanför uttaget när elcentralen och säkringarna sitter nere i källaren. Tänkte att så länge jag borrar ovanför uttagen är jag ”safe”
Det var inte så att jag kände att något skumt tog emot utan jag råkade bara se röret av händelse när jag skulle trycka in mollypluggen.
Jag behöver inte spackla igen något för detta är innanför en täckskiva och bakom ett kylskåp.
Har konstaterat att kablarna går till uttaget för kylskåpet som i sin tur går till en 10a säkring. Det lustiga är att röret sitter ovanför uttaget när elcentralen och säkringarna sitter nere i källaren. Tänkte att så länge jag borrar ovanför uttagen är jag ”safe”
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Husköpare råkade skicka handpenningen till fel konto
Artikelkommentarer -
Råkade klippa i tak
El -
Råkade köpa två Pelarborrmaskiner och knepiga borrar, vad är de?
Verktyg & Maskiner -
Dra kablar i befintligt VP-rör till diskmaskin, vad gäller egentligen?
El -
Hur drar jag ett kort vp-rör/flexslang utan att öppna väggen?
El