2 063 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Råkade köpa tryckande reglar för ytterpanelen
Bygger attefallshus.
Sätter upp stående panel på 45x45 reglar, och har på 3 sidor satt upp obehandlade reglar.
Saknade ett gäng och drog till bygghandeln i morse för att komplettera till vägg 4 (gaveln/kortsidan, ca 4 meter lång), och råkade köpa tryckade reglar 45x45.
Kan jag använda dessa ändå (man "ska" väl inte använda tryckad trä i husbygge) eller behöver jag ta en ny tur till bygg?
Hela väggkonstruktionen är såhär
Lockpanel, ytterpanel, reglar 50 mm isolering, vindpapp, 170 cm isolering, gips.
Sätter upp stående panel på 45x45 reglar, och har på 3 sidor satt upp obehandlade reglar.
Saknade ett gäng och drog till bygghandeln i morse för att komplettera till vägg 4 (gaveln/kortsidan, ca 4 meter lång), och råkade köpa tryckade reglar 45x45.
Kan jag använda dessa ändå (man "ska" väl inte använda tryckad trä i husbygge) eller behöver jag ta en ny tur till bygg?
Hela väggkonstruktionen är såhär
Lockpanel, ytterpanel, reglar 50 mm isolering, vindpapp, 170 cm isolering, gips.
Lämna tillbaks och köp nytt .
I regel(!) har dom för hög fukthalt (när dom är nyinköpta) och avger ångor som kan leta sig in inomhus om man har otur.
Klicka här för att svara