Bygger attefallshus.
Sätter upp stående panel på 45x45 reglar, och har på 3 sidor satt upp obehandlade reglar.
Saknade ett gäng och drog till bygghandeln i morse för att komplettera till vägg 4 (gaveln/kortsidan, ca 4 meter lång), och råkade köpa tryckade reglar 45x45.
Kan jag använda dessa ändå (man "ska" väl inte använda tryckad trä i husbygge) eller behöver jag ta en ny tur till bygg?

Hela väggkonstruktionen är såhär

Lockpanel, ytterpanel, reglar 50 mm isolering, vindpapp, 170 cm isolering, gips.
 
Lämna tillbaks och köp nytt .
 
S
Du ska absolut inte bygga in det.
 
Dum fråga: Vad händer om man bygger in det?
 
I regel(!) har dom för hög fukthalt (när dom är nyinköpta) och avger ångor som kan leta sig in inomhus om man har otur.
 
Då fick man lära sej nått nytt!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.