Råkade dra upp en parkettskiva, ja. en skiva från ett skrivbord låg upp och ner på den och den hade dubbelhäftande tejp för usb hubbar osv på sig, när jag lyfte skivan råkade en golvskiva följa med, "blev rykt ur led". Hur fixar jag?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 836 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 836 inlägg
Anledningen till att falsen släppt lär vara att du lyfte upp golvet en bit från underlaget och därmed i praktiken förlängde det. Därför måste du nog göra samma sak för att få tillbaka det utan skador, även om det nog inte kommer vara helt lätt. Låna typ verktyg som man håller bilrutor med om golvet är slätt nog, annars tejp som orsakade skadan från början.
Lyft upp från underlaget, använd tunna spackelspadar eller liknande och för ner i springan samt försök återställa.
Lyft upp från underlaget, använd tunna spackelspadar eller liknande och för ner i springan samt försök återställa.
MultiMan skrev:
Anledningen till att falsen släppt lär vara att du lyfte upp golvet en bit från underlaget och därmed i praktiken förlängde det. Därför måste du nog göra samma sak för att få tillbaka det utan skador, även om det nog inte kommer vara helt lätt. Låna typ verktyg som man håller bilrutor med om golvet är slätt nog, annars tejp som orsakade skadan från början.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
skulle en sån här kunna hjälpa?
https://www.temu.com/goods.html?_bg...84&sku_id=95203184609274&_oak_page_source=501
Lyft, limma och pressa . Torka bort överflöd av lim.premier69 skrev:
Jag instämmer med Multimans inlägg. Du måste göra likadant som när du lyfte golvet, om igen. Med den skillnaden att du får ha ett hål i mitten, på det du lyfter med så att du kan pussla in den lösa biten med. Någon konstruktion som en ram runt din lösa skiva. Lyfter du upp hela omgivningen så sträcker du ut hålet och den kan sedan pusslas in. Dubbelhäftande tejp och spacklar och någon som står i spagat ovanför...
Klicka här för att svara