Vi har satt radontapet på nästan alla blåbetongväggar och vi har gått från årsmedelvätde på 401 bq till 220 bq.
 
  • Gilla
SteWil och 2 till
  • Laddar…
Vi installerade ett FTX-system och sänkte från ca 300 till 100. Radonsug för markradon installerat sedan tidigare (då sänktes der frpn ca 900 till 300).
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Jag gick från 680 Bq/m3 till ~70 Bq/m3 genom att installera FTX.
Börja med ventilationen och gör en utvärdering. IMO är radontapeter bortkastade pengar. Dom fungerar säkerligen i labbmiljö, men i praktiken är det svårt att få det tätt då man inte folierar golv eller tak.
Hej Kjell! Väldigt gammal tråd men var lite nyfiken på hur ditt FTX-system ser ut, vilka luftflöden du kör osv. Tar det gärna via privat meddelande om du vill men din profil var låst så jag kunde inte nå ut direkt till dig :)

/Anton
 
W WILANZ skrev:
Hej Kjell! Väldigt gammal tråd men var lite nyfiken på hur ditt FTX-system ser ut, vilka luftflöden du kör osv. Tar det gärna via privat meddelande om du vill men din profil var låst så jag kunde inte nå ut direkt till dig :)

/Anton
Är intresserad av denna specifika del också! Update Anton?

Joakim
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.