Tack för alla svar!
En följdfråga: Borrhålet i fråga är gjort för c:a 5mån sedan. Kan randonhalten ändras? Tänker ifall borret lossat material som utlöst radonhaltigt malm och som kanske klingar av efter hand?
Alternativt, kan det vara tvärtom. Att värdet kommer öka allt eftersom man använder vattnet och "tappar av" sprickorna?