Tja, jag vet inte om det finns fler än jag som äger en multifjärrkontroll och vill kunna styra belysning med denna.
I mitt fall är det en Logitech Harmony 895 som klarar både IR och Radio, dock klarar den bara ett visst protokoll för radio, Z-wave och jag har då inte hittat många prylar som stödjer detta, exempelvis NEXAs prylar använder inte detta protokoll.

Finns det någon som har tips/lösningar för detta?

jerk skrev:
Merten har detta och det fungerar kanon. Man kan göra olika senarior och docka ihop många olika dimmers.

[länk]

Kör du med Merten hemma? isåfall viken mulitfjärr använder du?

Vi har inte införskaffat någon fjärr en så länge för vi har köpt deras väggmonterade radiocentral som man kan använda till det man önskar. Dom har också lösa väggbrytare som man kan montera utanpå väggen men som ser ut som en vanlig dimmer. Den har 2-4 knappar och kan programmeras efter behag. Tex övre vänstra knappen som till. Undre vänstra som från. Eller övre vänstra som till och från. Eller övre vänstra som dimma upp/ner osv Med dessa så kan man också starta senarion för multimedia osv. Det är ett ganska trevligt system och vi har byggt hela vårat hus med detta system så när vi skall äta middag så trycker vi på middagsknappen på radiocentralen så dimmar hela huset ner till middagsmys utefter hur vi har programmerat just middagsknappen osv. Man kan även surfa in till radiocentralen med bärbara datorn i knät när man sitter i soffan och höja belysningen i hallan om man så vill så mäjligheterna är många.

Jösses, detta låter ju som gjort för mig:) daxx att snurra in till en återförsäljare och få lite broschyrer och priser.
Antar att radiocentralen kostar en del ?

Ja den är dyr men den kan en hel del roliga saker. Den behöver en nätverks kabel ansluten som man programmerar den med sedan går resten via radio när man trycker på knapparna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.