14 136 läst ·
64 svar
14k läst
64 svar
Radio för byggaren?
Håller helt med om detta, helt ointressant i mina ögon. Men tydligen så funkar det att sälja festool-reklamprylar (titta bara på tradera) och titta här: http://www.festool-fanshop.de/epages/62243072.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62243072/CategoriesACME skrev:
Radion är förresten väldigt mycket billigare utan festool-loggan: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/amtradeshop/?menu=article&categoryID=432717&articleID=7531477
Vad jag förstår och hoppas så kommer festool inte att sälja radion utan den följer med som en bonus när man köper en kapex.
Att festool börjar kränga andras prylar med deras egna logga fastklistrad på låter inte riktigt som Werkzeuge für höchste Ansprüche.
Det blir troligen en promotion produkt som deras maglite's, japansågar och klockor.
Att festool börjar kränga andras prylar med deras egna logga fastklistrad på låter inte riktigt som Werkzeuge für höchste Ansprüche.
Det blir troligen en promotion produkt som deras maglite's, japansågar och klockor.
Produkter som diskuteras: "japansågar"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Dom tappade en hel hög med respekt från min sida när dom börjar kränga tändare, kepsar, magväskor, badlakan, brytbladsknivar och annat smäck med Festool-loggan på.
Sen spelar det ingen roll om dom ger bort dom -Sån't kan DeWalt och "dom där andra" få hålla på med.
Jag känner mig kränkt, sviken och smutsig medan jag skrubbar mig frenetiskt i duschen.
Sen spelar det ingen roll om dom ger bort dom -Sån't kan DeWalt och "dom där andra" få hålla på med.
Jag känner mig kränkt, sviken och smutsig medan jag skrubbar mig frenetiskt i duschen.
Jag tycker mest synd om dem som betalar bra med pengar för en festool-brandad brytbladskniv på tex tradera, i tron att det skall vara ett tekniskt under från Wendlingen. Och för varje reklampryl med festool-logga som är i lite halvskräpig kvalitet så sjunker ju märkets anseende något, i alla fall i mina ögon. Man signalerar inte high end fullt ut. Då undrar jag tvunget - har man samma approach i fabriken eller på R&D?
Det finns två saker jag inte vill uppleva när jag jobbar,,,,det ena är självlysande verktyg och det andra är musik.
Jag vill höra Hilti maskinernas ljuva toner från växelhus och motorer.
Även lite krispande när skruvarna penetrerar en väldoftande planka är heller inte fel.
Jag vill höra Hilti maskinernas ljuva toner från växelhus och motorer.
Även lite krispande när skruvarna penetrerar en väldoftande planka är heller inte fel.
Hehe, dags att väcka en gammal tråd till liv.
Jag är hyggligt nöjd med min musik nu. Dessutom med en reciever istället så jag även får in radio.
Visst vore det ännu trevligare med en PA-stack, några basbottnar med schyssta toppar.
Så man inte missar en ton ens när man kör kap/geren ...
men det måste ju bli en avvägning mellan ljud och mobilitet trots allt. 
I vilket fall kom i alla fall en granne förbi i somras och undrade om jag kunde sänka lite då hans son har nattarbete och sov just då ...
Jag är hyggligt nöjd med min musik nu. Dessutom med en reciever istället så jag även får in radio.
Visst vore det ännu trevligare med en PA-stack, några basbottnar med schyssta toppar.
Så man inte missar en ton ens när man kör kap/geren ...
I vilket fall kom i alla fall en granne förbi i somras och undrade om jag kunde sänka lite då hans son har nattarbete och sov just då ...
Haha, sweeeeeet Mikael_L!
Jag har också en bunke gamla stereodelar som ljudanlägg i källaren, tror fasen jag har samma radiodel som du faktiskt, även om den inte är inkopplad..
Dock har jag ingen gammal laptop att ställa ner, får kanske se mig om efter det...

Jag har också en bunke gamla stereodelar som ljudanlägg i källaren, tror fasen jag har samma radiodel som du faktiskt, även om den inte är inkopplad..
Dock har jag ingen gammal laptop att ställa ner, får kanske se mig om efter det...
Oj...dettta får jag ta tillbaka. Efter test av den Festoolbrandade brytbladskniven har jag lagt mina Irwin-knivar åt sidan (fast jag behåller såklart bladen som är riktigt bra). Festoolen är otroligt kraftig och gedigen. Byggd i plåt och alu med själva "knappen" i plast kan nog bli bra - har dock inte utsatt den för långtidsprov än. Möjligtvis kommer jag att uppfatta handtaget som litet - det är betydligt smalare än den mer ergonomiskt utforade Irwinkniven. Å andra sidan passar Festoolen betydligt bättre i fickan. Får se hur ergonomin känns på sikt.Daniel_N skrev:Jag tycker mest synd om dem som betalar bra med pengar för en festool-brandad brytbladskniv på tex tradera, i tron att det skall vara ett tekniskt under från Wendlingen. Och för varje reklampryl med festool-logga som är i lite halvskräpig kvalitet så sjunker ju märkets anseende något, i alla fall i mina ögon. Man signalerar inte high end fullt ut. Då undrar jag tvunget - har man samma approach i fabriken eller på R&D?
Produkter som diskuteras: "brytbladskniven"
Brytbladsknivar
Brytbladsknivar är utmärkta verktyg för att utföra en mängd olika skärande uppgifter. De har avtagbara blad med flera segment, så när bladets spets blir trubbigt kan du enkelt bryta av det segmentet och har då ett nytt, skarpt blad
Läs mer
Det är ju najs med musik till arbetet, så jag har släpat ut en gammal stereo till garaget där jag håller till och snickrar. Men eftersom själva arbetet låter en del skruvar jag gärna upp rätt mycket och dessutom har jag märkt att jag blir mindre benägen att ta på mig hörselkåporna, för då hör jag ju inte musiken.
Så vad jag skulle vilja ha är ett par bra hörselkåpor med musik i. Jag vet att det finns sådana med FM-radio men finns det också med MP3-spelare eller åtminstone möjlighet att koppla in en sådan?
Så vad jag skulle vilja ha är ett par bra hörselkåpor med musik i. Jag vet att det finns sådana med FM-radio men finns det också med MP3-spelare eller åtminstone möjlighet att koppla in en sådan?
Svarar mig själv...finns på Jula för 329:- (FM och MP3) och så finns förstås dyrare och bättre från Peltor m fl.Farzan skrev:
Jag har fortfarande mina radiolurar på mig, men det är ingen vidare mottagning, ta tex som Mix megapol, skitdålig mottagning... Bättre då med Iphonen, visst, men kör man genom bredbandet så blir det typ 40 sek, fördröjning, och kör man direkkt via 3 g,t så kan det ta mellan 3 - 60 sek, i fördröjning...... Hur kul är det.?
Peltor radio har jag på jobbet, tools hade en drive där de sålde dem för 495, lätt bästa köpet jag har gjort genom firman, ever.
Normalt brukar man kunna få dem för en tusing, hade varit värt pengarna även för det priset.
Och ja, de har ingång för mp3 spelare, eller en gammal hederlig walkman om man vill
Normalt brukar man kunna få dem för en tusing, hade varit värt pengarna även för det priset.
Och ja, de har ingång för mp3 spelare, eller en gammal hederlig walkman om man vill
Redigerat:

