Jag har sällan musik när jag arbetar, brukar knata runt med hörselskydden på nästan hela tiden. Vid de tillfälle jag spelar musik så blir det absolut inte radio, hittar verkligen ingen kanal överhuvudtaget som spelar musik som jag ens gillar lite, så det blir CD. Eftersom festool inte säljer någon CD-spelare eller byggradio överhuvudtaget så kör jag med en 15 år gammal bärbar sharp, den fungerar mkt bra. Har säkerligen otroligt dåligt dammskydd jämfört med en riktigt byggradio men i övrigt fungerar den toppen. Man får bara ställa den lite smart så att det inte blir så mkt damm på den.
 
Vi har också en Milwaukee och är (nästan) nöjda.. Det enda som kunde varit bättre är mottagningen på den. Har även en urgammal liten radio i bilen som vi tar fram när mottagningen på Milwaukeen inte räcker..
 
5.2 racing skrev:
. Vart sitter den?
Sitter till höger fram bland knapparna - får tre färger (tror jag), grön, orange och röd beroende på basläge.
 
Daniel_N skrev:
Jag har sällan musik när jag arbetar, brukar knata runt med hörselskydden på nästan hela tiden. Vid de tillfälle jag spelar musik så blir det absolut inte radio, hittar verkligen ingen kanal överhuvudtaget som spelar musik som jag ens gillar lite, så det blir CD. Eftersom festool inte säljer någon CD-spelare eller byggradio överhuvudtaget så kör jag med en 15 år gammal bärbar sharp, den fungerar mkt bra. Har säkerligen otroligt dåligt dammskydd jämfört med en riktigt byggradio men i övrigt fungerar den toppen. Man får bara ställa den lite smart så att det inte blir så mkt damm på den.
Utvecklingen går ständigt frammåt: http://cgi.ebay.de/Festool-Beatbox-...euge?hash=item45ede7dcb2&_trksid=p3286.c0.m14
 
Den här säljer Jula för 399:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=312962

Jag köpte den på Clas Ohlson-rean nyligen för 124 spänn. Naturligtvis rent skräp jämfört med tex Festool-radion (coolt förresten!) men för det priset...

/A
 
Daniel_N skrev:
Utvecklingen går ständigt frammåt: [länk]
Den saknar ju systainer!
 
J
Tycker DeWalts radioladdare DC011 har både bra ljud och sedan är det ju stort + att man kan ladda på den.
 
stilofunk skrev:
Den saknar ju systainer!
Ja, herre min skapare...

Behöver man köpa två för att få stereo? Passar i så fall förbindningstyckena som man redan har till skenorna för att hålla ihop dem? En av Festools styrkor är ju systemtänket... ;)
 
P
Är det bara jag som tycker att det luktar lite unket när ett företag som Festool börjar prångla ut radioapparater, brödrostar, brandade Maglite's och fällknivar?
 
ACME skrev:
Är det bara jag som tycker att det luktar lite unket när ett företag som Festool börjar prångla ut radioapparater, brödrostar, brandade Maglite's och fällknivar?
Håller med dig. Känns mer som reklamprylar som kan följa med när man köper något annat på en kampanj - inte något som man går och köper separat. Typ, köp en CS70 till firman och få en brödrost att ställa hemma i köket eller i fikarummet...
 
Alko skrev:
Den här säljer Jula för 399:

[länk]

Jag köpte den på Clas Ohlson-rean nyligen för 124 spänn. Naturligtvis rent skräp jämfört med tex Festool-radion (coolt förresten!) men för det priset...

/A
Den denver radioen er elendig! Alt for grov på instillingen og elendig mottak. Ellers solid

Selv kjøpte jeg Makita sin byggradio. Bra lyd og holder lenge på et litium batteri.
 
Mikael_L
ACME skrev:
Är det bara jag som tycker att det luktar lite unket när ett företag som Festool börjar prångla ut radioapparater, brödrostar, brandade Maglite's och fällknivar?
När jag läser ditt inlgg tänker jag bara ...
"Design by Porsche"
 
"Design by Porsche" selger.

Fordi en mann kan tegne bil, så er han plutselig automatisk egnet til å designe andre produkter......

Ønsker produkter designet av en som har peiling :o
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.