Oavsett byggår så kan det finnas olika byggfel, nybyggt är inte nödvändigtvis lika med felfritt. Jag hade satsat på en ordentlig besiktning. Om släktingen du nämnde är kunnig så kanske det duger att han/hon gör besiktningen men jag hade inte nöjt mig med den korta stund man har på sig under visningen, boka tid för en ordentlig genomgång, med kunnig besiktningsman eller kunnig släkting.

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
em72 em72 skrev:
Oavsett byggår så kan det finnas olika byggfel, nybyggt är inte nödvändigtvis lika med felfritt. Jag hade satsat på en ordentlig besiktning. Om släktingen du nämnde är kunnig så kanske det duger att han/hon gör besiktningen men jag hade inte nöjt mig med den korta stund man har på sig under visningen, boka tid för en ordentlig genomgång, med kunnig besiktningsman eller kunnig släkting.

Hej! Tack för svar! Ska absolut göra det. Har pratat med bekanta och dom tyckte det också. Ska försöka hitta någon bra. Vem är frågan...

Jag har tyvärr inget tips på besiktningsman/firma, men om du vill ange vilken stad/område det gäller så kanske någon annan har en rekommendation. Lycka till med husköpet!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.