Jag är en Elektriker på 24år som har jobbat på samma företag sedan studenten.

Jag har i princip gått på nybyggnationer hela tiden och det känns som jag lärt mig massor genom åren... Men nu det senaste året så känns det som att jag bara gör moment som jag kan och som är väldigt hjärndöda, liksom få en elritning i handen och göra valv i 4 månader för att sedan gå in och göra ytterväggqr/innerväggar i 6månader för att sedan komplettera osv osv osv... Väldigt sällan man stöter på något som man behöver ta sig en rejäl funderare över... Idag kan jag även titulera mig som "ledande montör" och det känns utmanande på ett annat sätt då man får planera allt själv osv men momenten är desamma när man bygger bostadsrätter.

Det känns som jag lär mig mer av att sitta på internet och kolla upp olika grejer av rent intresse jag har till yrket då jag verkligen brinner för branschen och jag vill utvecklas och bli suuuuper duktig.

Jag känner att när jag sitter på detta forum så är det folk som kan så mycket mycket mer än vad jag kan och ibland känns det som ni pratar ett främmande språk så jag har gått i tankarna på om det kanske är dags att söka sig vidare och kanske rikta in sig mer service eller något där jag kan känna att jag får ut min fulla potential, jag är ung och förstår att många kan mer pga längre arbetslivsfarenhet osv osv men jag vill inte känna om 10år att jag har gjort samma saker och att jag inte kan någonting typ...

Jag trivs hur bra som helst med mina kollegor dom är grymma och min chef är rena drömmen han med. Därför vet jag inte vad jag ska göra och hur jag ska tackla situationen då jag misstänker att min chef kommer bli djupt besviken på mig och vill inte göra honom besviken men känner samtidigt att jag kanske borde sätta mig själv i första hand...

Ursäkta att det blev en lång bok nu men ville ge en liten bild av situationen och hoppas att ni äldre herrar som varit med i leken länge tid än vad jag har kanske har några visdoms ord att dela med er av.