Det finns ju även olika distansutbildningar som erbjuder dig att fördjupa dig och byta inriktning mer eller mindre ordentligt.
Ett exempel.
https://www.studentum.se/skola/campus-nykoping/elkonstruktor-244596
Dock tror jag att du skulle ha ut mycket mer av en sådan utbildning ifall du har jobbat lite mer brett inom elektrikeryrket.
Ett exempel.
https://www.studentum.se/skola/campus-nykoping/elkonstruktor-244596
Dock tror jag att du skulle ha ut mycket mer av en sådan utbildning ifall du har jobbat lite mer brett inom elektrikeryrket.
Givet din nuvarande inställning och dina mål så låter det definitivt som att du bör byta företag (eller på något sätt få till ett bredare jobb där du är nu) och fortsätta som elektriker snarare än att läsa vidare. Högskolan är inget självändamål (för de flesta) och den står kvar där om du om tio åt kommer på att du vill byta igen.
Prata med chefen, var ärlig med vad du vill. Är han en så vettig person som du beskriver så kommer han förstå och försöka hjälpa dig vidare. Är han händelsevis inte det så kommer du som ledande montör troligen inte ha några som helst svårigheter att finna försörjning på kort sikt och kanske ta ett kliv i rätt riktning ändå
Prata med chefen, var ärlig med vad du vill. Är han en så vettig person som du beskriver så kommer han förstå och försöka hjälpa dig vidare. Är han händelsevis inte det så kommer du som ledande montör troligen inte ha några som helst svårigheter att finna försörjning på kort sikt och kanske ta ett kliv i rätt riktning ändå
Du har rätt attityd och kommer att gå långt.B Berrabus123 skrev:
Mina 50 cent: En anställning är ett avtal. Du sköter ditt jobb och företaget betalar ut lön. Om företaget eller kollegor hamnar i knipa så ställer du upp och om du hamnar i knipa så ställer de upp för dig.
Men. Det är inget evigt löfte. Den dagen företaget känner att man skulle gå bättre utan dig så kommer du bli uppsagd. I rättvisans namn har du därför också rätten att gå vidare när du känner att det är dags, det är ingen som ska känna sig sviken för det.
(och med åldern så kommer du märka att ingen är oersättlig. Så många gånger man hört "Jag vet inte hur vi skulle klara oss utan dig!" och när det blir verklighet så brukar det gå hur bra som helst.)
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Läser du en ingenjörsutbildning så är det framför datorn eller i ett labb man oftast jobbar. Det finns en del installationstekniker som har hyffsat avancerat jobb, lite halvingenjör vilket kanske skulle passa?
Klicka här för att svara