Hej alla
Håller på med en större renovering/tillbyggnad och har dessa två rör som går från en toalett på övervåningen.
Min fråga är.
Varför är det två avloppsstammar?
Kan det vara så att den gamla gjutjärn är frånkopplad och ersatts med det lite nyare röret, eller är ett för toalett och ett för handfat, men så verkar väl galet att göra?
Eller är det helt enkelt så att de inte orkat demontera det gamla?
Håller på med en större renovering/tillbyggnad och har dessa två rör som går från en toalett på övervåningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min fråga är.
Varför är det två avloppsstammar?
Kan det vara så att den gamla gjutjärn är frånkopplad och ersatts med det lite nyare röret, eller är ett för toalett och ett för handfat, men så verkar väl galet att göra?
Eller är det helt enkelt så att de inte orkat demontera det gamla?
Var i huset är avloppet på bild 1 i ditt första inlägg?
Rören på bilden verkar vara Värme Värme Kallvatten Varmvatten Avlopp Kallvatten
Edit: Det sista röret till höger (galv) kan vara en gammal skvallerledning. Men dessa brukar dras med ett stigarrör för öppet expension.
Visa bilaga 166637
Rören på bilden verkar vara Värme Värme Kallvatten Varmvatten Avlopp Kallvatten
Edit: Det sista röret till höger (galv) kan vara en gammal skvallerledning. Men dessa brukar dras med ett stigarrör för öppet expension.
Visa bilaga 166637
Tack så hemskt mycket.
Nu har jag kollat, frun som skickade mig bilderna.
Det feta gjutröret är toalettavlopp. Den andra som sitter vid övriga rör är handfatet.
Skall ändra placeringen på handfatet mot en annan vägg, och då riva upp golvet mm.
Min tanke ta bort det tjocka gamla hemska röret och koppla toaletten till samma som handfatet.
Kanske även är idé att byta ut det då det verkar ganska gammalt det med?
Nu har jag kollat, frun som skickade mig bilderna.
Det feta gjutröret är toalettavlopp. Den andra som sitter vid övriga rör är handfatet.
Skall ändra placeringen på handfatet mot en annan vägg, och då riva upp golvet mm.
Min tanke ta bort det tjocka gamla hemska röret och koppla toaletten till samma som handfatet.
Kanske även är idé att byta ut det då det verkar ganska gammalt det med?
Klicka här för att svara