Hej

Har läst diverse trådar här om spänntak men känner jag behöver nån som kanske kan peka mig åt ena eller andra hållet…

Jag står i valet å kvalet å försöka rädda det gamla spänntaket i ett sovrum som har en gammal vattenskada efter ett läckande exp. Kärl på vinden för många år sedan samt är ommålat med nån okänd färg (tjocka stora flagor släppte när jag rev taklisterna)

är oddsen goda för att kunna laga taket (med rimlig arbetsinsats) med klister å tidningspapper samt måla om med lämplig färg (oklart villken)
Måste ja försöka skrapa loss hela det sista lagret med vit färg som verkar vara ett ganska tjockt lager..

Jag gör gärna ett försöka om oddsen är goda för ett gott och hållbart slutresultat, alternativet är Huntonit alt gips…

• Hand som håller i flagnad färg och papper från ett gammalt spänntak med vattenskada, på en brun yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avflagnat spänntak i sovrum med gammal vattenskada och tjocka flagor av vit färg som lossnar.
    Skapa konto
  • Spänntak i ett sovrum med tydliga sprickor och flagnande färg orsakade av en gammal vattenskada, synligt vid takets hörn och väggens överkant.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.