Hej,
Ska försöka mig på att platsbygga ett skåp (städskåp/garderob) i ett litet rum i min lägenhet och skulle behöva lite råd vad gäller tillvägagångssättet. Har aldrig gett mig på något liknande tidigare men är ganska händig och tycker sånt här är kul att planera och utföra. Nedan kan ni se en bild/skiss jag har gjort för
ungefär hur jag vill att det ska se ut, bara så ni förstår vad jag pratar om. Den kommer byggas i målad mdf/plywood med eventuellt några detaljer i ädelträ.
Min första tanke var bygga själva skåpet separat och sedan ställa det på reglar på golvet där reglarna är i samma höjd som golvlisten (ej med i bilden) så man kan dra listen runt garderoben för en "inbyggd känsla". Men hur gör man i taket för att få till känslan att den går hela vägen upp? Kommer det se bra ut om det är några millimeter glipa mellan taket och skåpets tak? Det kommer också innebära att dörrarna kommer gå hela vägen upp i taket. Bör man sätta en regel i taket också så att skåpet kommer ner 5 cm?
Jag kommer behöva fästa reglar på skåpets högra sida som ett skrivbord (och hyllor) ska vila på, som går att se på bilden. Är det en faktor man behöver ta i beräkning för hur man bygger skåpet?
Hittar inte så mycket matnyttigt när jag googlar efter liknande projekt. Skulle vara jättetacksam för alla sorters råd och länkar till liknande projekt eller böcker om ämnet (ju mer detaljer desto bättre).
Tack på förhand!