Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Har lite huvudbry angående väggen på bilden. Runt fönstret sitter idag gips som ska bytas och målas med våtrumsfärg Tänkte ev. kakla den delen av innerfönstret som sitter ihop med väggen. Funkar det med enkelgips och tätskikt här? Tänkte mest runt fönsterramen.
Snedtaket har en ganska tjock spånskiva som är målad, vet ej om det är våtrumsfärg, men planen är att här lägga gips och kakla.
Plattorna som ska upp är 15x15.
I övrigt ska plasten bort (tack Jon_h) och OSB + gips upp.
Edit: Dusch/badkar kommer att vara i anslutning till snedtaket.
Hur skulle ni gjort?
Snedtaket har en ganska tjock spånskiva som är målad, vet ej om det är våtrumsfärg, men planen är att här lägga gips och kakla.
Plattorna som ska upp är 15x15.
I övrigt ska plasten bort (tack Jon_h) och OSB + gips upp.
Edit: Dusch/badkar kommer att vara i anslutning till snedtaket.
Hur skulle ni gjort?
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Aha, smygen, är det så det heter? Jo jag tänkte använda enkelgips där.jon_h skrev:
Måste man slipa bort ev. våtrumsfärg från snedtaket oxå? Blir ju tätskikt där....
Färgen som sitter där idag är ganska "sprucken"
Klicka här för att svara
