Har lite huvudbry angående väggen på bilden. Runt fönstret sitter idag gips som ska bytas och målas med våtrumsfärg Tänkte ev. kakla den delen av innerfönstret som sitter ihop med väggen. Funkar det med enkelgips  och tätskikt här? Tänkte mest runt fönsterramen.

Snedtaket har en ganska tjock spånskiva som är målad, vet ej om det är våtrumsfärg, men planen är att här lägga gips och kakla.

Plattorna som ska upp är 15x15.

I övrigt ska plasten bort (tack Jon_h) och OSB + gips upp.
Edit: Dusch/badkar kommer att vara i anslutning till snedtaket.

Hur skulle ni gjort?
 
  • DSC00557.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fattar inte helt din fråga, men menar du om det räcker med enkelgips i smygen? I så fall är svaret ja.
 
jon_h skrev:
Fattar inte helt din fråga, men menar du om det räcker med enkelgips i smygen? I så fall är svaret ja.
Aha, smygen, är det så det heter? Jo jag tänkte använda enkelgips där.
Måste man slipa bort ev. våtrumsfärg från snedtaket oxå? Blir ju tätskikt där....
Färgen som sitter där idag är ganska "sprucken"
 
Har färgen taskig vidhäftning så måste den bort, och är den sprucken så har den nog inte så bra vidhäftning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.