Vi ska välja tapeter till ett radhus som vi bara sett ritning av och det är verkligen svårt. Vi tänker välja så ljust och neutralt som möjligt och jag undrar nu om det är någon av er som har erfarenhet av denna Boråstapeter, Borosan 09/10 (nr 7801). Vi tänkte ha samma tapet i hall, vardagsrum och trappa (hela nedre plan utom i köket där vi tänker ha målade väggar).

801201073010P1122.jpg

På bilden framstår tapeten som vit med gråa blad men "bladen" är egentligen bara "lyster". Vi vill ha lite liv i tapeten men ändå ljust och "lugnt", frågan är om denna tapet blir "för mycket" eller om det knappt kommer märkas. Någon som har någon erfarenhet?

Den blir nog bra, men kolla in en katalog som heter "Eco White". Där finns mycket snyggt i samma stil som ni är ute efter.

Vi har den i vardagsrummet. Den är i stort sett helt enfärgad större delen av dagen, men när solen ligger på i en viss vinkel glänser mönstret i silver. Mycket snyggt om jag får säga det själv :)

Vi valde också bara på ritning, och är mycket nöjda med vårt val.

Tack för svar! Vi får hoppas att det blir bra! :)

Vi har den gråa versionen som fondvägg i vardagsrummet. Den gråa hade nog blivit lite för tråkig i den mängd som du vill ha.
Men i övrigt en mycket fin tapet

DSC00097.JPG
(PS. Taket är numera vitt)

Hej gadu^

Tack för att du delar med dig av bild! Tapetval är verkligen svårt och jag är tacksam för all hjälp!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.