Har varit tvungen att skotta ut spånet från bjälklaget på vårt hus byggt 1934,huset har halvkällare med ett värmeelement,håller ca 15 grader på vintern. Orsaken var att blindbottnar av gamla brädstumpar var dåligt fastsatta och dåliga brädor som höll dessa. Önskar råd på typ av blindbotten och lämplig isolering. Golvåsarna sitter cc 600 men har dimension 75 x 230 så det är bara ca 510 mellanrum på åsarna. Hur gör man lämpligast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag körde cellulosa. Då är huset visserligen från mitten av 1800-talet och ingen ångbroms eller liknande någonstans utan fukten vandrar fritt mellan materialen. För de extra tusenlapparna kan jag sova gott om natten.
Kanske hade fungerat lika bra med stenull, men jag hade säkert funderat i flera år framåt om det är något som ligger i golvet och sunkar till sig.
Hade för övrigt gjort likadant som föreslås ovan: blindbotten och tryckt i skivor allteftersom. Här satte vi dock fibercement, men hade gått lika bra med råspont.
Kanske hade fungerat lika bra med stenull, men jag hade säkert funderat i flera år framåt om det är något som ligger i golvet och sunkar till sig.
Hade för övrigt gjort likadant som föreslås ovan: blindbotten och tryckt i skivor allteftersom. Här satte vi dock fibercement, men hade gått lika bra med råspont.
Klicka här för att svara
