Hej! Ny på forumet men behöver lite råd angående att jag satte upp plafond hos en kollega.
Då kontakten satt på väggen istället för i taket så fick jag sätta ihop sladd och stickkontakt själv.
Kontakt på väggen
Sladden jag använde
Stickkontakten
Kopplingen på plafond
Frågan jag behöver svar på:
Har jag gjort nåt tokigt då jag kopplat ihop endast blå/brun från lampan till kontakten utan gröngul kabel? Den plafonden jag satte upp hade en plats i sockerbiten för gröngul.
Jag blev lite nojig när jag började läsa om jordat/ojordat osv. Har inga problem att göra om jobbet om det skulle vara en farlig koppling jag gjort men behöver vara säker ifall det skulle ske nåt framöver.
Rörig post men hoppas det framgår vad jag behöver veta.
Mvh
Då kontakten satt på väggen istället för i taket så fick jag sätta ihop sladd och stickkontakt själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kontakt på väggen
Logga in
Skapa konto
Sladden jag använde
Logga in
Skapa konto
Stickkontakten
Logga in
Skapa konto
Kopplingen på plafond
Frågan jag behöver svar på:
Har jag gjort nåt tokigt då jag kopplat ihop endast blå/brun från lampan till kontakten utan gröngul kabel? Den plafonden jag satte upp hade en plats i sockerbiten för gröngul.
Jag blev lite nojig när jag började läsa om jordat/ojordat osv. Har inga problem att göra om jobbet om det skulle vara en farlig koppling jag gjort men behöver vara säker ifall det skulle ske nåt framöver.
Rörig post men hoppas det framgår vad jag behöver veta.
Mvh
Bilden på plafonden blev inte riktigt rätt då dom jag satte upp sitter uppe så fick ta en bild från nån liggandes. Kopplingen på dom jag satte upp hade plats för en gröngul och hade en kopparbit på motsatt sida av sockerbit.A alfista skrev:
Jag förmodar att det bästa är helt enkelt att byta kabel och lära sig från det.
Tack för snabbt svar.
Mvh
Klicka här för att svara