Hej,
Vi vill byta golvet (har golvvärme under) i hallen och sätta modernare klinkergolv. Undrar hur ska vi göra med den delen under trappan? Bör man såga av benen i trappan och lägga klinker under?

• Marmormönstrat klinkergolv med detalj av trappsteg och sidostöd i hall, fråga om att lägga nytt golv under trappan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade lagt runt trappan är det marmor som ligger idag?

Ja det hjälper väll inte riktigt att såga av trappan den måste ju monteras bort om du skall kunna lägga plattor under, svårt att skjuta in fix och plattor

Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Jag hade lagt runt trappan är det marmor som ligger idag?
Jag tror det är marmor. Vi behöver ta bort det som är idag eftersom plattorna är lagda i "ojämn" ordning.

N Nadieh.b skrev:
Jag tror det är marmor. Vi behöver ta bort det som är idag eftersom plattorna är lagda i "ojämn" ordning.
Vad menar du med ojämn ordning?

T topmount skrev:
Ja det hjälper väll inte riktigt att såga av trappan den måste ju monteras bort om du skall kunna lägga plattor under, svårt att skjuta in fix och plattor
Hela trappan ser ut så här. Det ska vi också renovera efter golvet och bygga ett förråd under. Är det bara de sista trapsteget behöver monteras bort? Hoppades på att skippa montera trappan :)

• En öppen trätrappa med beige matta i ett hem som ska renoveras med en katt vid foten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska du lägga under trappan så måste den bort men det är ingen mening med att göra så sitter dina gamla plattor bra så är det bara att slipa till ev fogsprång och lägga över

• Gilla
Nadieh.b
  • Laddar…
N Nadieh.b skrev:
Jag menar hur kan vi lägga runt trappan? De gamla kommer att synas annars.

Inte hela trappan bara runt vagnstycket dvs det som står på golvet

• Gilla
Nadieh.b
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.