Hej,

Jag vet att Myresjöhus har en forums-ansvarig som svarar på frågor.
Vi har byggt med Myresjöhus och trotts mkt tålamod känner oss besviken på deras handläggning efter slutbesiktning 100323.
De tar inga ansvar för de flera mill kr som de fått av oss.

Hur kan man uppnår högre upp än VDen som lovar att följa upp men det blir bara tomma ord.
Vad har vi av rättigheter?
Jag har skrivit en bok på 325 med 600 bilder om hur vi har haft det med Myresjöhus, är den värd att sälja till medborgare i SE? Eller lada upp på nätet?

Tacksamt input!
HR35

Hej HR 35 kan du ge några exempel på vad du drabbats av.

Mycket nöjd Myresjökund

Hej,

Jag tror på att du är "mkt" "nöjd" med Myresjöhus. Det villa vara intressant att du skickar också bilder på ditt hus som jag har gjort. Jag kommer att skicka till dig några bilder men också av de övriga byggprocessen. Sannolikt vill du inte utsätta din position mot Myresjöhus, men kanske du kan förstår oss värför vi är missnöjde med Myresjöhus. Vad tycker du om att man har grävt upp gatan, tomten, och vägen utan att repererad den innan man lämna huset till oss? Vad tycker du om att så stora skarv finns i ute väggen? Vad tycker du om flera knuthåll som har uppkommit i uteväggen? Vad tycker du att el-kablen ligger ytlig på marken? Vad tycker om att så mkt byggavfall var kvar på tomten?
Hoppas att jag kan får dina synpunkter.
MVH
Homeyl

• DSCN2275.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN2278.jpg
    Skapa konto
  • DSCN2279.jpg
    Skapa konto
  • DSCN2280.jpg
    Skapa konto
  • DSCN2281.jpg
    Skapa konto
  • DSCN2282.jpg
    Skapa konto
  • DSCN2283.jpg
    Skapa konto
  • DSCN2284.jpg
    Skapa konto
  • DSCN2285.jpg
    Skapa konto
Vi har nyligen byggt ett nytt hus från Myresjöhus. Det tråkiga med Myresjöhus är ju inte att det görs fel på husen, utan deras totala ovilja att rätta till felen. Dra ut på saker och hoppas på att kunden till slut tröttnar, det verkar vara taktiken det.

Hur vågar man ens bygga med Myresjöhus?
Jag menar efter allt i TV och media om Myresjöhus kommer väl inte detta som ett brev på posten?

Ursäkta, det är givetvis synd om er som är drabbade....

Byggernytt skrev:
Vi har nyligen byggt ett nytt hus från Myresjöhus. Det tråkiga med Myresjöhus är ju inte att det görs fel på husen, utan deras totala ovilja att rätta till felen. Dra ut på saker och hoppas på att kunden till slut tröttnar, det verkar vara taktiken det.
Samma sak i deras systerföretag Smålansvillan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.