Hej,
Köpte för ett tag sedan ett redigt ruckel från 1947 som behöver massa kärlek och efter att ha lagat en läcka i taket är det nu dags att ta tag i skadan som uppstått invändigt. Ovanför är det ett oisolerat vindsutrymme och mot det är det isolerat med kutterspån.
Tanken är att sätta renoveringsgips och därefter ett gipstak i stället för det pappspända som jag plockat ner.Frågan är dock hur jag lämpligast bör gå till väga med den skada som nu är uttorkad men syns på bild?
Tacksam för alla råd!
Köpte för ett tag sedan ett redigt ruckel från 1947 som behöver massa kärlek och efter att ha lagat en läcka i taket är det nu dags att ta tag i skadan som uppstått invändigt. Ovanför är det ett oisolerat vindsutrymme och mot det är det isolerat med kutterspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tanken är att sätta renoveringsgips och därefter ett gipstak i stället för det pappspända som jag plockat ner.Frågan är dock hur jag lämpligast bör gå till väga med den skada som nu är uttorkad men syns på bild?
Tacksam för alla råd!
Redigerat:
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Ser ju knappt ut som en skada..........borsta bort det vita så är det väl inget mer än det? Kan ju inte ha läckt in nåt speciellt länge där ?
Det är oklart hur länge det varit så. Köpte ett "ödehus". Ägaren hade suttit på hem i drygt ett halvår och va/är snurrig så det gick inte att få ut någon info.S Stefan1972 skrev:
Har varit uppe på taket och ordnat till läckan i höstas så den är garanterat uttorkad nu. Det var tur att det va världens varmaste sommar i samband med köpet. Det är ju dock lite skador på råsponten så ett takbyte är ett kommande projekt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur ska jag sätta stödreglarna på nya trädäcket?
Altan & Uteplats -
Fylla upp trädgård - hur stötta utan L stöd?
Trädgård allmänt -
Renovera stödmur råd.
Trädgård allmänt -
Bygga trädäck med staket ovanför stödmur
Altan & Uteplats -
Batterier och stödtjänster - DEN stora tråden?
Elavtal, elpriser & elförbrukning