Hej!
Kände det var dags att byta trädäck på baksidan (det gamla hade legat i +15år utan behandling).
Gamla trädäcket låg direkt på markplattor och endast på 45x70 reglar (60cc).
Avståndet från plattorna till upp till dörrblecket är 10cm vilket förklarar tidigare konstruktion (begränsad höjd).
Är inte sugen på att gräva upp och plinta så jag tänkte köra på samma koncept fast med lite stabilare ram samt 3-brädors fris och 3-brädors avdelare i mitten. Tanken med detta är att kunna ha hela brädor på hela däcket förutom frisen och mitten.
Trallen kommer att vara 28x120 vilket ger någon mm att eventuellt lägga plastkil aternativt underlagsdyna av gummigranulat.
Den vinklade delen (ned på bilden) är mot huset.
På ritningen är blåmarkerade är 70x70 stolpar och vita är 45x70 reglar.
Har givetvis kollat runt ändlöst på forum och förståsigpå tidningar men har några frågor över.
Frågor:
Ser regelkonstruktionen rimlig ut eller bör jag ändra/tänka på något?
Hur reglar jag smidigast i hörnen och vinklarna?
Hur fäster jag 45-reglarna mot 70-stolparna? (skråskruva eller vinkeljärn?)
Var hade ni börjat lägga trallen efter att ramen var gjord?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tackar ödmjukast för alla tips och förslag!
Mvh
Daniel