Hej! Har muraren på besök som lagat murstocken och putsat den. Jag har två frågor jag önskar svar på, från någon med erfarenhet (jag kommer såklart fråga muraren också men det kommer dröja och jag behöver planera framåt).
1. Hur länge bör vi vänta nu innan vi eldar i kaminen, ungefär?
2. Vilken typ av taklist kan användas i ovankant på murstocken, för att slippa springorna i överkant (särskilt de till höger är ju rätt breda)?