S
Har tidigare haft en vanlig vägglampa bredvid entrén.

J2itkV8.jpg

Som synes på bilden så satt lampan bredvid dörren där förrut, kabeldragningen är gjord så pga. att det satt en regel för en gammal altan där före jag rev den.

8eVFyzF.jpg

Entrétaket är nytt, och med det följde ett stuprör, belysningen satt ivägen för röret så det var bara att ta bort, att sätta upp den igen högre upp blir inte bra, någon som har något förslag på schysst belysning, jag funderade ett tak på en sån där "halvmåne" lampa som jag sätter mitt över dörrpartiet och lyser neråt, men jag är osäker på hur bra det blir.

Jag hade en tanke förrut om att jag skulle panela under entrétaket o köra med infällda spotlights, men eftersom takstolarna inte sitter mitt för dörren (det är typ 25 CM "utsprång" till vänster om vänstra takstolen medans den till höger bara är nån enstaka CM, detta pga. befintliga takstolarna som bara förlängdes ut.

Jag gillar dubbla fasadlampor, som lyser både uppåt och neråt på varsin sida entrén, sen finns ju nu lite kraftigare LED lister som kunde fungera bra om "mysbelysning" under takkanten. Tänk dock på att belysning på fasad vid förnstrena gör att du inte ser ut lika bra när det är mörkt så om du vill se ut så undvik belysning vid/runt fönster...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.