B
Jag har tyvärr en besvärlig granne som varit inne på vår fritidshustomt och sågat ner två stora tallar vilket hen först förnekade, sliter upp gränsmarkeringar och bygger på näringsfastigheten när man inte är där sagt åt hen flera gånger men hen vill inte lyssna eller prata med mig gör så i alla fall.. kör röjsågen på min strand och näringsfastighet ..sliter ner snitslar vid avverkningar och bråkar med skogsbolag m f l.. Anser sig vara förmer än lantmäteriet..
Släkt med kommunalrådet..

Skulle kunna fylla flera sidor med dispyter..

Redigerat:
Lite utanför ämnet.
Var o kollade på ett hus, fd sommarstuga, tyckte tomten (iantaget område) var större än uppgivet.
Kollade tomtgränser och satelitbilder när jag kom hem.
Alla tomter på ca 2000 kvm utmed vägen, 6 st på varje sida, hade tagit typ 1000 kvm bakåt. Bodar, garage, lusthus, avloppanläggningar, vatten brunnar mm.
De i slutet på vägen hade även tagit all mark runt vändplatsen och delat på en 8 meter bred grönyta.
Huset var fint, men jag sa till mäklaren att jag inte ville köpa nått där allt utom huset låg utanför tomten.

• Arg
Bror9
  • Laddar…
B
Visst är det märkligt att så fort vissa kommer ut på landet så tror de att de kan uppföra sig hur som helst och förstöra för ortsbefolkningen, det är till och med så att kommunens miljöinspektorer uppmanar dessa att klippa gräs och röja strandremsor utanför deras tomter Kommunen skriver att det är OK att klippa en gång per år.
Att de måste ha markägarens tillstånd det framgår ej. Då klipper de varje vecka och säger att de har kommunens tillstånd och följer bara kommunens anvisningar.
Gräver diken muddrar och anlägger sten pirar utanför tomten, kommunen och länsstyrelsen anser då att det är OK och att det då är redan ianspråktaget och att det blir för stor skada på miljön att återställa dessa olagliga intrång.

Redigerat:
B Bror9 skrev:
Att de måste ha markägarens tillstånd det framgår ej. /…/ kommunen och länsstyrelsen anser då att det är OK och att det då är redan ianspråktaget och att det blir för stor skada på miljön att återställa dessa olagliga intrång.
Det är synd att du så ofta går så fort från legitima klagomål till svårt rättshaveri. Det du skriver nu är inte i närheten av att bära sannolikhetens prägel, och det är ändå inte kommun och länsstyrelses sak att hjälpa dig att beivra intrång, det är kronofogdens och polisens.

• Gilla
Kane och 2 till
  • Laddar…
B
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är synd att du så ofta går så fort från legitima klagomål till svårt rättshaveri. Det du skriver nu är inte i närheten av att bära sannolikhetens prägel, och det är ändå inte kommun och länsstyrelses sak att hjälpa dig att beivra intrång, det är kronofogdens och polisens.
Välkommen till verkligheten Du svamlar igen vilket bevisar att du inte vet vad du pratar om .
Det är inte kommunens eller länsstyrelsens uppdrag att uppmuntra till olagliga intrång.
Polisens uppdrag är att föhindra brott, men när de istället delar ut varmkorv till kriminella uppmanar man till nya brott. Istället lägger man ner utan att ens utreda personer som flyttar gränsmärken eller använder våld mm då är man rättslös i Sverige.
Dags att tjänstemanna ansvaret återinförs. Och att korruption och aktivister bekämpas..

B Bror9 skrev:
Det är inte kommunens eller länsstyrelsens uppdrag att uppmuntra till olagliga intrång.
Det var ju precis det jag skrev. Du däremot skrev att dessa gav sitt medgivande till intrånget, vilket jag ifrågasatte eftersom att det inte är deras bord.

Huruvida polisen är förmögen att sköta sitt jobb är en annan sak.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.