Har isolerat en innervägg (mest för ljuddämpning). Ska nu ställa garderobsstommar mot den väggen, men pga av platsbrist så har jag inte plats att ens sätta skivor med tunnaste gips. Min fråga är, räcker det ur ett hälsoperspektiv att bara täcka väggen med byggplast, tejpa skarvar och sen skjuta stommarna emot. Tänker på att isoleringen inte ska exponeras. Är Isover glasfiberull.
Väggen är ju gipsad på sidan mot vardagsrummet. Detta är i sovrummet som garderoberna ska stå. De kommer komma ut för mycket om jag sätter dit en gips, därav vill jag undvika gips och endast plasta in. Stommarna kommer täcka hela väggen på bredden exakt på centimetern och endast en bit på 20 mellan stomme och tak kommer vara. Så plasten tänkte jag helt enkelt använda för att slippa andas in glasull.J Jansson69 skrev:
Det blir väl bra skulle du störa dig så kan du gipsa ovan garderoberna..D Daniel Gernandt skrev:Väggen är ju gipsad på sidan mot vardagsrummet. Detta är i sovrummet som garderoberna ska stå. De kommer komma ut för mycket om jag sätter dit en gips, därav vill jag undvika gips och endast plasta in. Stommarna kommer täcka hela väggen på bredden exakt på centimetern och endast en bit på 20 mellan stomme och tak kommer vara. Så plasten tänkte jag helt enkelt använda för att slippa andas in glasull.
Klicka här för att svara