Har isolerat en innervägg (mest för ljuddämpning). Ska nu ställa garderobsstommar mot den väggen, men pga av platsbrist så har jag inte plats att ens sätta skivor med tunnaste gips. Min fråga är, räcker det ur ett hälsoperspektiv att bara täcka väggen med byggplast, tejpa skarvar och sen skjuta stommarna emot. Tänker på att isoleringen inte ska exponeras. Är Isover glasfiberull.

J
Ja om du anser att det duger så finns inga hinder för det, bra att du tänker på tejpning av alla skarvar och anslutningar så att det går att hålla rent..

J Jansson69 skrev:
Ja om du anser att det duger så finns inga hinder för det, bra att du tänker på tejpning av alla skarvar och anslutningar så att det går att hålla rent..
Väggen är ju gipsad på sidan mot vardagsrummet. Detta är i sovrummet som garderoberna ska stå. De kommer komma ut för mycket om jag sätter dit en gips, därav vill jag undvika gips och endast plasta in. Stommarna kommer täcka hela väggen på bredden exakt på centimetern och endast en bit på 20 mellan stomme och tak kommer vara. Så plasten tänkte jag helt enkelt använda för att slippa andas in glasull.

• Vägg under renovering med synlig isolering och trästommar. Röd markering och text på väggen. Lampa och kablar på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jansson69
  • Laddar…
J
D Daniel Gernandt skrev:
Väggen är ju gipsad på sidan mot vardagsrummet. Detta är i sovrummet som garderoberna ska stå. De kommer komma ut för mycket om jag sätter dit en gips, därav vill jag undvika gips och endast plasta in. Stommarna kommer täcka hela väggen på bredden exakt på centimetern och endast en bit på 20 mellan stomme och tak kommer vara. Så plasten tänkte jag helt enkelt använda för att slippa andas in glasull.
Det blir väl bra skulle du störa dig så kan du gipsa ovan garderoberna..

J Jansson69 skrev:
Det blir väl bra skulle du störa dig så kan du gipsa ovan garderoberna..
Hej. Det hade jag tänkt. Ska vara skjutdörrar framför stommarna från golv till tak. Så kommer inte vara synligt direkt.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.