Hej

Håller på att bygga ett attefallshus från Sorselestugan. Det har två sovloft, ett på vardera sida av stugan.

På alla bilder på deras egen hemsida så har de öppnat upp mot delen i mitten och därifrån har de en stege upp till loften.

En kompis till mig började prata om att man behöver räcken så att säkerheten ökar. Att det var någon byggstandard som var tvungen att följas. Hur ser det ut? Behövs räcken även om inte återförsäljaren har det på någon av deras stugor? Hur hade ni gjort?

Bifogar två bilder på hur stugorna ser ut på deras egna hemsida.

• Interiör av ett attefallshus med trägolv och väggar, synlig stege till sovloft, kök, soffområde och matplats i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en attefallstuga i trä med synliga bjälkar och öppet hål mot ett annat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jontesjostrom skrev:
Hej

Håller på att bygga ett attefallshus från Sorselestugan. Det har två sovloft, ett på vardera sida av stugan.

På alla bilder på deras egen hemsida så har de öppnat upp mot delen i mitten och därifrån har de en stege upp till loften.

En kompis till mig började prata om att man behöver räcken så att säkerheten ökar. Att det var någon byggstandard som var tvungen att följas. Hur ser det ut? Behövs räcken även om inte återförsäljaren har det på någon av deras stugor? Hur hade ni gjort?

Bifogar två bilder på hur stugorna ser ut på deras egna hemsida.
Din kompis har rätt, räcke krävs. Se denna tråd om ämnet:

https://www.byggahus.se/forum/threa...raecke-loft-attefallshus.510252/#post-6009045

Ok,då får jag undersöka saken med kommunen.

Konstigt att de säljer stugor och visar upp dem utan räcken om det visar sig att man behöver det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.