29 849 läst ·
96 svar
30k läst
96 svar
Rabatt vid rejäla inköp?
Allvetare
· Östergötland
· 4 326 inlägg
Är det inte så att det just nu är mat som driver inflationen? Virkespriserna har snarare sjunkit om jag matar in dagspriser i min kalkyl som gjordes för ett år sedan.L Lelle - Hyfsat händig skrev:
De hade sjunkit med runt 25 %, när jag kollade i januari mot våren 2022. Ska nu köpa virke till ett förråd, ska bli intressant att se vad de ligger på nu.S Styrman_jansson skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Trots att vi inte lyckas övertyga varandra om Byggmax så tror jag ändå att vi har en sak gemensamt. Vi båda undviker byggmaxelpaco skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Började följa priserna i februari förra året då de månadsvis ökade och sedan att de sjönk succesivt under senhöst och första hälften av vintern, för att i år stått stilla. Så visst kan de röra sig månadsvis som de gjorde 2022.Bananskalare skrev:
Jag redovisar bara det som handlarna har i sina prislistor om någon är intresserad.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
faktiskt kan det finnas ett visst intresse.A AndersS skrev:Började följa priserna i februari förra året då de månadsvis ökade och sedan att de sjönk succesivt under senhöst och första hälften av vintern, för att i år stått stilla. Så visst kan de röra sig månadsvis som de gjorde 2022.
Jag redovisar bara det som handlarna har i sina prislistor om någon är intresserad.
Men jag funderar på om det inte är en viss eftersläpning på priserna...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur gör jag när jag ska lägga grus vid grunden, nu är det rabatt.
Byggnadsvård -
Gräva bort rabatt vid husgrund
Grund & Markarbeten -
Blomster rabatt vid sockel / Förebygga fukt i källaren
Trädgård allmänt -
Vad är detta vid har i rabatten som blommar i november?
Häckar, Buskar & Träd -
Black Friday klipptipstråden! Rejäla eller ovanliga rabatter. Vad bestämmer ni.
Verktyg & Maskiner