L Lelle - Hyfsat händig skrev:
Allt är sagt om rabatter men beakta inflationen.

Har du pengar på kontot är det bättre att köpa nu än att spara nät inflationen ät hög
Är det inte så att det just nu är mat som driver inflationen? Virkespriserna har snarare sjunkit om jag matar in dagspriser i min kalkyl som gjordes för ett år sedan.

S Styrman_jansson skrev:
Är det inte så att det just nu är mat som driver inflationen? Virkespriserna har snarare sjunkit om jag matar in dagspriser i min kalkyl som gjordes för ett år sedan.
De hade sjunkit med runt 25 %, när jag kollade i januari mot våren 2022. Ska nu köpa virke till ett förråd, ska bli intressant att se vad de ligger på nu.

• Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Och din inställning i diskussionen är tvärt om att lyssna på andra och reflektera över dina egna åsikter? Nej tack. Lägg ord i din egen mun. Att jag inte övertygad av dig kan ju ha att göra med ditt undermåliga sätt att diskutera. Tänkt på det ..?
Trots att vi inte lyckas övertyga varandra om Byggmax så tror jag ändå att vi har en sak gemensamt. Vi båda undviker byggmax:p

A AndersS skrev:
De hade sjunkit med runt 25 %, när jag kollade i januari mot våren 2022. Ska nu köpa virke till ett förråd, ska bli intressant att se vad de ligger på nu.
Kollade nu priserna på lite reglar/panel/råspont/etc på Byggmax och lokal bygghandlare, de har max rört sig 1% sedan i januari.

A AndersS skrev:
Kollade nu priserna på lite reglar/panel/råspont/etc på Byggmax och lokal bygghandlare, de har max rört sig 1% sedan i januari.
Jo, inte så konstigt... Det är 4 månader. Det hinner inte röra sig så mycket

Bananskalare Bananskalare skrev:
Jo, inte så konstigt... Det är 4 månader. Det hinner inte röra sig så mycket
Började följa priserna i februari förra året då de månadsvis ökade och sedan att de sjönk succesivt under senhöst och första hälften av vintern, för att i år stått stilla. Så visst kan de röra sig månadsvis som de gjorde 2022.
Jag redovisar bara det som handlarna har i sina prislistor om någon är intresserad.

A AndersS skrev:
Började följa priserna i februari förra året då de månadsvis ökade och sedan att de sjönk succesivt under senhöst och första hälften av vintern, för att i år stått stilla. Så visst kan de röra sig månadsvis som de gjorde 2022.
Jag redovisar bara det som handlarna har i sina prislistor om någon är intresserad.
faktiskt kan det finnas ett visst intresse.
Men jag funderar på om det inte är en viss eftersläpning på priserna...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.