Jag stöttar gärna en handlare som håller med kunskap och service. I skåne stöttar jag theofil (egentligen maskinboden) på det de har i lager, en färghandlare och en träleverantör på samma sätt. Det innebär Festool, Hammer, Cobolt, färg/spackel, gångjärn och trä.henrik79 skrev:
I övrigt är sortimentet, urvalet, priset, leveranskapacitet, tips på alternativa produkter, uppslagsskapande info, ... bättre på nätet. På nätet gör jag på samma sätt, jag stöttar dem som har det jag vill ha. råkar jag dessutom få det snabbare och billigare så är det ännu bättre.
--- Mats ---
Var köper du trä/möbelvirke?Mats Bengtsson skrev:Jag stöttar gärna en handlare som håller med kunskap och service. I skåne stöttar jag theofil (egentligen maskinboden) på det de har i lager, en färghandlare och en träleverantör på samma sätt. Det innebär Festool, Hammer, Cobolt, färg/spackel, gångjärn och trä.
I övrigt är sortimentet, urvalet, priset, leveranskapacitet, tips på alternativa produkter, uppslagsskapande info, ... bättre på nätet. På nätet gör jag på samma sätt, jag stöttar dem som har det jag vill ha. råkar jag dessutom få det snabbare och billigare så är det ännu bättre.
--- Mats ---
Mvh
C-M
Fredrikssons om det skall vara bra, det var dem jag tänkte på. K-Rauta om det skall vara billigt. Hornbach om de har en drive på något speciellt (har haft rejäla balkar sibirisk lärk till lågt pris).CarlMagnus skrev:
Köpt på mig på K-Rauta run 80 meter virke sista två månaderna (det har varit torrt).
Underligt nog aldrig på Beijer bygg längre.
--- Mats ---
Hej!basseman skrev:
Var får du detta pris? Webshop? Finns det här paketet där ? (http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/141335-bra-pris-pa-festool-ts55.html). Jag är mycket intresserad
Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka den här tråden men om det nu är som ni säger med rabattsatser upp till 40-50% ja då ska jag nog ta ett snack med Festool. Enligt de så är vi en A-återförsäljare vilket innebär de högsta rabatterna och vi är inte i närheten av de rabattsatser ni uppger. Skulle det vara sant så kör de fulspel mot oss återförsäljare. Men jag tvivlar faktiskt på att det stämmer. Vi har flera märken och jag har tidigare jobbat med en hel del olika maskinmärken och nästan alla lämnar alltid 25-30% i rabatt på bruttoprislistan. Jag har aldrig varit med om någon som lämnar högre, då har jag även arbetat i butiker som är anslutna till sveriges största kedjor.
Men som sagt, det är bara att gratulera till er som får de här rabatterna. Överlever handlaren är det ju också ett plus.
Men som sagt, det är bara att gratulera till er som får de här rabatterna. Överlever handlaren är det ju också ett plus.
Det kan ju vara så att det inte är hela sanningen. Jag brukar få bra rabatter av min festoolskojare. Anledningen till det är att vi har någon slags halvtyst överenskommelse om att jag inte prutar ett öre när jag beställer byggmaterial av honom för ganska stora belopp. Kalkylen ser lite annorlunda ut då. Lättare att ro hem en sån affär på hemmaplan 
Klicka här för att svara