Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 6 188 andra personer (85%) som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Z
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 935 andra personer (53%) som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 998 andra personer (27%) som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
U Uffe A skrev:
Det här är grispittar

[bild]
Jag konstaterade också att bilden var fel, så här 1 år senare.... 😀
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 950 andra personer (53%) som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 6 268 andra personer (85%) som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
AllramEest
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 6 300 andra personer (85%) som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 83 andra personer (1%) som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
Dålig på smeknamn
 
Nissens
Inte ofta man ser det, men ingen borde få alla rätt i detta quizet. Detta för att facit är fel i första frågan. Bilden visar en dorn, inte en ”svinpitt”

Så, de som har 10 rätt har egentligen 9 rätt. 😊

En ”svinpitt” är en skruvutdragare…

Edit: ser att jag inte var först på bollen.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 6 379 andra personer (85%) som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Nissens Nissens skrev:
Inte ofta man ser det, men ingen borde få alla rätt i detta quizet. Detta för att facit är fel i första frågan. Bilden visar en dorn, inte en ”svinpitt”

Så, de som har 10 rätt har egentligen 9 rätt. 😊

En ”svinpitt” är en skruvutdragare…

Edit: ser att jag inte var först på bollen.
definitionsfråga............en svinpitt är en annan slags skruvutdragare, det är korrekt men det på bilden är faktiskt en skruvutdragare även om den är väldigt likt en dorn. Den har skär slipade i kanterna och slås in i ett borrat hål.
 
Nissens
S Stefan1972 skrev:
definitionsfråga............en svinpitt är en annan slags skruvutdragare, det är korrekt men det på bilden är faktiskt en skruvutdragare även om den är väldigt likt en dorn. Den har skär slipade i kanterna och slås in i ett borrat hål.
Det går definitivt inte att se något skär på den bilden.
 
Nissens Nissens skrev:
Det går definitivt inte att se något skär på den bilden.
då får du nog titta lite noggrannare. Varje hörn har ju en slipad fas för att bita sig fast i hålet.
 
Nissens
S Stefan1972 skrev:
då får du nog titta lite noggrannare. Varje hörn har ju en slipad fas för att bita sig fast i hålet.
På den bilden jag ser finns det en slipad spets, och så en fasad kant.

Varför skulle en avdragare ha en slipad spets? Spetsen har dessutom ingen fasad kant eller snnat som griper tag i det som skall dras ut...

Verktyget är udda, en avdragare behöver ingen slipad spets, och en dorn behöver ingen fasad kant.
 
Nissens Nissens skrev:
På den bilden jag ser finns det en slipad spets, och så en fasad kant.

Varför skulle en avdragare ha en slipad spets? Spetsen har dessutom ingen fasad kant eller snnat som griper tag i det som skall dras ut...

Verktyget är udda, en avdragare behöver ingen slipad spets, och en dorn behöver ingen fasad kant.
ja fast okej, det är ingen slipad fas rent tekniskt. Det är ju slipat in/ner i materialet så du får två eggar i varje hörn. Om du googlar artikelnumret som syns på bilden så får du fler och andra bilder hos de som säljer den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.