2 759 läst · 134 svar
3k läst
134 svar
Quiz: Vad kan du om farliga byggmaterial?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 122 andra personer (70%) som har gjort quizet "Vad kan du om farliga byggmaterial?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 83 andra personer (34%) som har gjort quizet "Vad kan du om farliga byggmaterial?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 173 andra personer (71%) som har gjort quizet "Vad kan du om farliga byggmaterial?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 194 andra personer (70%) som har gjort quizet "Vad kan du om farliga byggmaterial?"
Medlem
· Korpilombolo
· 3 416 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 198 andra personer (70%) som har gjort quizet "Vad kan du om farliga byggmaterial?"
Lite tveksamma svar som så ofta. Asbest användes redan under romarriket och kan ha använts efter förbudet även i Sverige. Möjligen finns det med fortfarande i byggmaterial från vissa länder. Radon avges från material som innehåller radium pga sönderfall av radium. Dvs materialet innehåller inte radon i sig.
Lite tveksamma svar som så ofta. Asbest användes redan under romarriket och kan ha använts efter förbudet även i Sverige. Möjligen finns det med fortfarande i byggmaterial från vissa länder. Radon avges från material som innehåller radium pga sönderfall av radium. Dvs materialet innehåller inte radon i sig.
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 116 andra personer (34%) som har gjort quizet "Vad kan du om farliga byggmaterial?"
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 955 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 242 andra personer (72%) som har gjort quizet "Vad kan du om farliga byggmaterial?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 122 andra personer (34%) som har gjort quizet "Vad kan du om farliga byggmaterial?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 326 andra personer (72%) som har gjort quizet "Vad kan du om farliga byggmaterial?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 345 andra personer (72%) som har gjort quizet "Vad kan du om farliga byggmaterial?"