O
D
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 447 andra personer (91%) som har gjort quizet "Vad kallas verktyget också?"

Fassökare har jag aldrig hört under 20 år som elektriker, så det vill jag hävda är fel………
 
P Prodigys skrev:
Har sett det någon gång men den känns som det är något dialektalt att kalla någon form av tång för papegoja. I min värld är en papegoja en armeringsklipp.
För mig och i princip alla elektriker är det en kabelsax
 
  • Bild på sökresultat för "papegojtång" med sponsrade produkter, inklusive Knipex kabelsax, visas på en mobilskärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 642 andra personer (97%) som har gjort quizet "Vad kallas verktyget också?"
Hade inte klarat polygripfrågan utan att sett kommentarerna i tråden.....
 
K
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.