Jag fick 9/15 rätt, vilket är bättre än 288 andra personer (81%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Detta var svårt!! 😅

J
Krilleman Krilleman skrev:
Bra sett, det är ju jag som använt fel ordval.
@Marlen Eskilsson ändrar du?! 👍

Vad är det maximala c/c-måttet på horisontella klammer, samt minimimåttet från golv?​

Ska ju givetvis vara maximala i svarsalternativen också. ✅
Bara av nyfikenhet, vart kommer dessa krav ifrån?

Jag fick 11/15 rätt, vilket är bättre än 366 andra personer (94%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Krilleman Krilleman skrev:
Man mäter det invändiga måttet på stålrör.
Medans man mäter det utvändiga måttet på kopparrör.

Enkelt va? 🤔😉
Rörtångens uppfinnare hette J P Johansson

• Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 14/15 rätt, vilket är bättre än 913 andra personer (98%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Jag fick 13/15 rätt, vilket är bättre än 994 andra personer (98%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Jag fick 14/15 rätt, vilket är bättre än 1 003 andra personer (98%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Jag fick 15/15 rätt, vilket är bättre än 1 181 andra personer (99%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

J
Jag fick 11/15 rätt, vilket är bättre än 1 371 andra personer (93%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Jag fick 11/15 rätt, vilket är bättre än 1 509 andra personer (93%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Krilleman
K Kvisthberg skrev:
Rörtångens uppfinnare hette J P Johansson
Bra observerat, tryckfelsnisse som varit framme igen (alltså jag).

Fixat! 👍

Krilleman
J john& skrev:
Bara av nyfikenhet, vart kommer dessa krav ifrån?
Jag har "lånat" denna info från "Teknikhandbok VVS".

Schematisk ritning för placering av rörledningar, med specifika mått för VV och KV i våtrum. Max avstånd 600 mm, rekommenderat avstånd 160-200 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mikael_L
Jag fick 8/15 rätt, vilket är bättre än 1 368 andra personer (65%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Väldigt trevligt med ett skitsvårt quiz.
Jag ska erkänna att jag i princip gissade på varje fråga, det är en ögonöppnare att inse vad mycket en yrkesman egentligen bör ha koll på.

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Jag fick 3/15 rätt, vilket är bättre än 41 andra personer (1%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.