2 437 läst ·
63 svar
2k läst
63 svar
Quiz: Kan du stava byggordet?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 151 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 040 andra personer (93%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Nedrans talspråk
Nedrans talspråk
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 767 andra personer (83%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 1 522 andra personer (45%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 851 andra personer (83%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 379 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 949 andra personer (84%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Det heter ju ASPEST. 🙃
Det heter ju ASPEST. 🙃
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 972 andra personer (84%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Överhandfräs/Handöverfräs🤔
Överhandfräs/Handöverfräs🤔
"Pelletar" i plural? Hade jag ingen aning om. Låter faktiskt lite eljest att säga. En del säger "pellett" (samma betoning som pollett) och "pellettar" vilket också låter egendomligt.
Jag kommer nog även i fortsättningen att säga och skriva "pellet" (sing.) och "pellets" (plur.).
Nåväl, 9/10 i rättstavningen
Jag kommer nog även i fortsättningen att säga och skriva "pellet" (sing.) och "pellets" (plur.).
Nåväl, 9/10 i rättstavningen
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 2 645 andra personer (67%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Svårt men kul!
Svårt men kul!
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 028 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 028 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 686 andra personer (93%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Aldrig hört "korslaser" (och vet fortfarande inte hur den fungerar).
Saknade "bjälklag", ser minst en framstående skribent konsekvent skriva "bjälklagret".
Aldrig hört "korslaser" (och vet fortfarande inte hur den fungerar).
Saknade "bjälklag", ser minst en framstående skribent konsekvent skriva "bjälklagret".
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 791 andra personer (93%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"