Känner ingen som säger "Handöverfräs" men har ju sålt dem i 14år så var tvungen att svara "rätt"... 🙄

Verktygsfråga med bild av en grön handöverfräs; omröstning visar 64% överhandsfräs, 36% handöverfräs, 0% fräsöverhand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Rümpmas
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 151 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"

Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 2 160 andra personer (66%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 767 andra personer (83%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"

pdov
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 1 522 andra personer (45%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 851 andra personer (83%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"

ClasseClas
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 949 andra personer (84%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"

Det heter ju ASPEST. 🙃

• Gilla
4774
  • Laddar…
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 972 andra personer (84%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Överhandfräs/Handöverfräs🤔

"Pelletar" i plural? Hade jag ingen aning om. Låter faktiskt lite eljest att säga. En del säger "pellett" (samma betoning som pollett) och "pellettar" vilket också låter egendomligt.

Jag kommer nog även i fortsättningen att säga och skriva "pellet" (sing.) och "pellets" (plur.).

Nåväl, 9/10 i rättstavningen

• Gilla
TorbjornEd
  • Laddar…
Magnus E K
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 686 andra personer (93%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"

Aldrig hört "korslaser" (och vet fortfarande inte hur den fungerar).

Saknade "bjälklag", ser minst en framstående skribent konsekvent skriva "bjälklagret".

Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 1 830 andra personer (46%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"

4774
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 791 andra personer (93%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.