På konsumentens sida
· 3 407 inlägg
Quiz: Kan du stava byggordet? https://www.byggahus.se/quiz/424-kan-du-stava-byggordet
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 472 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 26 andra personer (89%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Fråga 7 gjorde mig lite nyfiken. Heter det verkligen kysslaser!? Trodde det hette kRysslaser.
Fråga 7 gjorde mig lite nyfiken. Heter det verkligen kysslaser!? Trodde det hette kRysslaser.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 472 inlägg
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 28 andra personer (77%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Kysslaser?🤔
Gissade fel på det där med murbruket. Aldrig hört.
Kysslaser?🤔
Gissade fel på det där med murbruket. Aldrig hört.
Administrator
· Skåne
· 8 321 inlägg
Tack, fixat fråga 7!
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 265 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 141 andra personer (94%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Bah, pellets...
Bah, pellets...
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 201 andra personer (98%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 29 andra personer (10%) som har gjort quizet "Kan du stava byggordet?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än väntat i quizet "Kan du stava byggordet?"
Jag stupade på "korslaser" som bara kändes fel.
Vad "kamdragningen" har med byggen att göra undrar jag?
"Pelletar" fick jag tänka efter på men eftersom jag i andra sammanhang använt det ickeanglosaxiska uttrycket med "s" på slutet så...
Jag stupade på "korslaser" som bara kändes fel.
Vad "kamdragningen" har med byggen att göra undrar jag?
"Pelletar" fick jag tänka efter på men eftersom jag i andra sammanhang använt det ickeanglosaxiska uttrycket med "s" på slutet så...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 472 inlägg
Tajmers heter det väl?