4 378 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Quiz: Kan du byggvaran?
Gips och spånskiva så ja svarar man gipsplugg så blir det ändå delvis rätt...R Robert-san01 skrev:
https://www.fischersverige.se/sv-se/produkter/halrumsinfaestning/skivplugg/skivplugg-pd
Produkter som diskuteras: "gipsplugg"
Gipsplugg
Här hittar du pluggar särskilt designade för montering i gipsväggar. Dessa pluggar säkerställer en stabil och pålitlig fästning i skörare material som gips, och är idealiska för att hänga upp allt från hyllor till tavlor.
Läs mer
Det är björkplywood BB/C. Svarvat faner på bägge sidor. Jag har fotat BBsidan. Så klart ser det inte ut som knivskuret faner eller som massiv björk. MEN om du som hobbysnickare går och köper björkplyfa och inte vill spendera en förmögenhet per m2 så är det svarvat som gäller. Då ser det ut som på min bild.Kurtanagger skrev:
Om mer bevis önskas så har vi hela skivor i verkstaden att fotografera.
Mvh Findus
AnkarskruvMarlen Eskilsson skrev:
Det finns en hel del saker i byggvaruhandeln som jag inte vet vad de kallas eller ska användas till. Ni har säkert bättre koll än jag, men låt oss testa!
Quiz: Vad heter byggvaran? [länk]
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
[bild]
VI inspireras av en ????-skruv
Jag skulle svarat i ett eget inlägg men det blev fel.findus42 skrev:
Det är björkplywood BB/C. Svarvat faner på bägge sidor. Jag har fotat BBsidan. Så klart ser det inte ut som knivskuret faner eller som massiv björk. MEN om du som hobbysnickare går och köper björkplyfa och inte vill spendera en förmögenhet per m2 så är det svarvat som gäller. Då ser det ut som på min bild.
Om mer bevis önskas så har vi hela skivor i verkstaden att fotografera.
Mvh Findus
Jag menade att Björk ser ut som din bild och att bilden i frågan såg ut som bok.
Ursäkta mig!
Klicka här för att svara