Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 457 andra personer (96%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"

Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 80 andra personer (16%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"

Fråga 2 och 4 är lite tveksamma kan jag tycka.
Från när räknas "standard"?
M20 dörrar är inte helt ovanligt vid renovering fortfarande å samtidigt är det få väggar som byggs numera som bara är 240..

Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 91 andra personer (15%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"

Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 100 andra personer (16%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"

4774
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 102 andra personer (16%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"

T Tjrex skrev:
Fråga 2 och 4 är lite tveksamma kan jag tycka.
Från när räknas "standard"?
M20 dörrar är inte helt ovanligt vid renovering fortfarande å samtidigt är det få väggar som byggs numera som bara är 240..
Inte ett dugg, bbr är svensk standard och vad som inte är ovanligt har inte med saken att göra. Däremot fråga 10. Enligt svensk standard ska öppningen vara 760mm, får man det med en 800mm dörr?

Redigerat:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 634 andra personer (96%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"

Gissade på någon.

Kommentar: Det finns många slags tum, denna var amerikansk.

O Oxbringa skrev:
Inte ett dugg, bbr är svensk standard och vad som inte är ovanligt har inte med saken att göra. Däremot fråga 10. Enligt svensk standard ska öppningen vara 760mm, får man det med en 800mm dörr?
Vi har olika uppfattningar av vad som räknas som standard och det är ok med mig.
Enligt mig definierar inte bbr en standard. Det gör sis.

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 706 andra personer (96%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"
Nämen!

J
Fråga 10: är fel ställd. @Marlen Eskilsson

Det står ”Hur bred måste en badrumsdörr minst vara för tillgänglighet?”

Finns ingett krav om bredd på dörren utan kraven är på öppningen.
”Fri bredd i en öppning ska vara minst 0,80 meter. Illustration: Boverket / WSP
Illustration av rullstolsanvändare och öppning med markering för minst 0,80 meters fri bredd. Källa: Boverket / WSP.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Illustration av ett badrum med en rullstolsanvändare. Vändmått 1500 mm och öppningsmått 800 mm för fri passage visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...lighet-och-anvandbarhet/dimensionerande-matt/

Redigerat:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 569 andra personer (74%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"

Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 579 andra personer (74%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.