2 297 läst ·
85 svar
2k läst
85 svar
Quiz: Håller du måttet?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 457 andra personer (96%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 80 andra personer (16%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 102 andra personer (16%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"
Inte ett dugg, bbr är svensk standard och vad som inte är ovanligt har inte med saken att göra. Däremot fråga 10. Enligt svensk standard ska öppningen vara 760mm, får man det med en 800mm dörr?T Tjrex skrev:
Redigerat:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 634 andra personer (96%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"
Gissade på någon.
Kommentar: Det finns många slags tum, denna var amerikansk.
Gissade på någon.
Kommentar: Det finns många slags tum, denna var amerikansk.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 698 andra personer (96%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"
Vi har olika uppfattningar av vad som räknas som standard och det är ok med mig.O Oxbringa skrev:
Enligt mig definierar inte bbr en standard. Det gör sis.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 706 andra personer (96%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"
Nämen!
Nämen!
Fråga 10: är fel ställd. @Marlen Eskilsson
Det står ”Hur bred måste en badrumsdörr minst vara för tillgänglighet?”
Finns ingett krav om bredd på dörren utan kraven är på öppningen.
”Fri bredd i en öppning ska vara minst 0,80 meter. Illustration: Boverket / WSP
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...lighet-och-anvandbarhet/dimensionerande-matt/
Det står ”Hur bred måste en badrumsdörr minst vara för tillgänglighet?”
Finns ingett krav om bredd på dörren utan kraven är på öppningen.
”Fri bredd i en öppning ska vara minst 0,80 meter. Illustration: Boverket / WSP
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...lighet-och-anvandbarhet/dimensionerande-matt/
Redigerat:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 723 andra personer (96%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 579 andra personer (74%) som har gjort quizet "Håller du måttet?"