Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 3 870 andra personer (84%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"

Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 034 andra personer (84%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"

Rejäl skrev:
Fråga ett är inte svaren korrekta..
Alla ytterväggar är inte alltid bärande. En gavelvägg kan vara icke bärande som i den illustrerade bilden där det är fackverkstakstolar närmst, då är det bara långsidans väggar som är bärande…
Även fråga 7 och 8 var, mer eller mindre fel. Alla tre alternativen kan vara rätt, då en icke bärande vägg blir bärande.
Takstolar i hus med plankstomme har inte alltid bärande mellanvägg.

• Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
U
A AG A skrev:
Även fråga 7 och 8 var, mer eller mindre fel. Alla tre alternativen kan vara rätt, då en icke bärande vägg blir bärande.
Takstolar i hus med plankstomme har inte alltid bärande mellanvägg.
Känns som det är vanligare att bjälklag hänger på centralt monterad murstock än innerväggarna i sekelskiftesvillor.

• Gilla
AG A
  • Laddar…
Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 309 andra personer (84%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"

Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 423 andra personer (84%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"

Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 423 andra personer (84%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"

Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 541 andra personer (84%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"

kul att en elektriker kan ha alla rätt

Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 682 andra personer (85%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"

Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 4 966 andra personer (84%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"

Jag fick 8/8 rätt, vilket är bättre än 5 201 andra personer (85%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"

Jordgubbkiwi
Jag fick 7/8 rätt, vilket är bättre än 3 711 andra personer (53%) som har gjort quizet "Är väggen bärande?"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.